ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۶ کشته بر اثر حمله هوایی به یک زندان در ادلب

کشته‌شدگان حمله جمعه‌شب به زندان مخالفان در ادلب هم زندان‌بان‌ها و کارکنان زندان بوده‌اند و هم زندانیان محبوس در آن. دو تن از کشته‌شدگان زندانی بوده‌اند.

حمله هوایی به یک زندان در مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح اسد در استان ادلب دست‌کم ۱۶ کشته بر جای گذاشت.

حمله هوایی به زندانی در ادلب چندین کشته بر جای گذاشت - عکس از آرشیو

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» شنبه ۲۵ مارس با اعلام این خبر گفت که کشته‌شدگان حمله جمعه‌شب به زندان مخالفان در ادلب هم زندان‌بان‌ها و کارکنان زندان بوده‌اند و هم زندانیان محبوس در آن. دو تن از کشته‌شدگان زندانی بوده‌اند.

ادلب پس از پیروزی نیروهای بشار اسد و متحدانش در حلب و حمص به مهم‌ترین پایگاه مخالفان مسلح دولت دمشق، از جمله برخی گروه‌های جهادگرای افراطی بدل شده‌است. بسیاری از مخالفانی که ذیل توافق‌های جدید با دولت سوریه از مناطق تحت محاصره خارج می‌شوند، از جمله مخالفان مسلح در حلب و حمص، به استان ادلب نقل مکان کرده‌اند.

به همین دلیل، اندکی پس از بازپس‌گیری سرتاسر حلب از مخالفان، نیروهای بشار اسد و ارتش روسیه حملات هوایی سنگین به ادلب را آغاز کردند.

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که بر اساس اطلاعات دریافتی، برخی از کشته‌شدگان این حادثه هنگام فرار از زندان پس از اصابت بمب به آن و بر اثر شلیک رگبار کشته شده‌اند.

بخش‌هایی از ادلب در کنترل شورشیان مورد حمایت ترکیه از جمله مخالفان مسلح «ارتش آزاد سوریه» است، بخشی دیگر در کنترل اسلام‌گرایان تندرو احرار الشام و قسمتی دیگر نیز در کنترل ائتلاف جهادی‌های افراطی با نام تحریر الشام. جبهه‌النصره سابق، شاخه سابق القاعده در سوریه نیروی اصلی در ائتلاف تحریر الشام است.

هنوز اطلاعاتی در این باره منتشر نشده که زندان مورد اصابت قرارگرفته در منطقه تحت کنترل کدام گروه مخالف اسد بوده‌است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.