ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهاجم لندن دو سال در عربستان زبان تدریس می‌کرد

راسل آجیو که بعد از گرویدن به اسلام به خالد مسعود تغییر نام داده بود سال ۲۰۱۵ نیز سفری کوتاه به عربستان داشته.

خالد مسعود، مهاجمی که چهارشنبه در اطراف پارلمان بریتانیا چهارتن را در لندن کشته بود، دو سال در عربستان زندگی کرده است.

سفارت عربستان سعودی در لندن در بیانیه ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که خالد مسعود در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ به عنوان معلم زبان انگلیسی در عربستان زندگی کرده بود. با این حال این سفارتخانه تأکید کرد که او در مدت اقامتش در عربستان هیچ سوسابقه‌ای نداشته است و در «رادارهای امنیتی» مأموران سعودی نبوده‌است.

راسل آجیو نام که بعد از گرویدن به اسلام به خالد مسعود تغییر نام داده بود سال ۲۰۱۵ نیز سفری کوتاه به عربستان داشته. او از سوی آژانس امنیتی بریتانیا نیز اگرچه تحت نظر بود، اما تهدیدی بسیار اندک ارزیابی شده‌بود.

این مهاجم ۵۲ ساله بعد از ظهر چهارشنبه ۲۲ مارس در اطراف پارلمان بریتانیا در لندن با یک خودرو به پیاده‌رو پل وستمینستر در کنار پارلمان بریتانیا وارد شد، عده‌ای را زیر گرفت و یک مأمور پلیس را هم با چاقو به قتل رساند. او سرانجام با گلوله پلیس از پای درآمد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ندا

    عربستان دنیارو به گند کشیده، مظهر جنایت و ترور و سر بریدنه اون وقت ایران رو محور شرارت و ایرانیا رو ممنوع الورود به ایران میکنن!؟؟! دنیا شده مسخره بازی

  • حامد

    طرف یک عمر در کشوری زندگی کرده که به خاطر رنگ پوستش بهش کم لطفی شده حالا میره در عربستان معلمی میکنه که سنتا به معلمها عزت و احترام میگذارن. دو دنیای کاملا متفاوت میبینه.