ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن یک رهبر القاعده در حمله پهپاد آمریکایی

قاری یاسین، از رهبران القاعده، طالبان پاکستان و مسئول چند عملیات تروریستی در آنجا از جمله حمله به اتوبوس تیم کریکت سریلانکا در ۲۰۰۹ بر اثر حمله پهپاد آمریکایی در افغانستان کشته شد.

یکی از رهبران القاعده در حمله هوایی ایالات متحده در افغانستان کشته شد.

وزیر دفاع آمریکا از کشته‌شدن یاسین، از رهبران القاعده خبر داد

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، پنتاگون شنبه ۲۵ مارس اعلام کرد که هفته گذشته در یک حمله هوایی با استفاده از پهپادهای خود توانسته قاری یاسین، یکی از «رهبران مشهور القاعده» را از پای درآورد.

قاری یاسین ارتباط‌هایی با طالبان پاکستان، موسوم به «تحریک طالبان» داشت. او که به استاد اسلم هم معروف بود، مسئول بمب‌گذاری سال ۲۰۰۸ در هتل «ماریوت» در اسلام‌آباد پاکستان شناخته می‌شود که بر اثر آن ده‌ها تن از جمله دو کارمند آمریکایی کشته شدند.

یاسین همچنین در حمله به اتوبوس تیم کریکت سریلانکا در ۲۰۰۹ در شهر لاهور نیز نقش داشته است. در این حمله ۱۰ مرد مسلح با تفنگ، نارنجک و راکت به سوی اتوبوس حمله‌ور شدند، هشت پاکستانی را به قتل رساندند، و شش بازیکن تیم سریلانکا و سرمربی بریتانیایی آنها را نیز مجروح کردند.

این حمله باعث شد تا پاکستان از میزبانی مسابقات بین‌المللی کریکت محروم شود و دیدارهای «خانگی» خود را در امارات متحده عربی برگزار کند.

پلیس ضدتروریسم پاکستان نیز پس از این حمله برای یافتن یاسین جایزه‌ای معادل ۱۹ هزار دلار درنظر گرفته بود.

یکشنبه، ۲۶ مارس نیروهای امنیتی پاکستان و نیز پیکارجویان اسلام‌گرا در این کشور تأیید کردند که قاری یاسین بر اثر حمله پهپاد آمریکایی در افغانستان کشته شده‌است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پس از این عملیات در بیانیه‌ای گفت که «مرگ قاری یاسین گواهی است بر اینکه تروریست‌ها، آنها که اسلام را بدنام می‌کنند و عمداً غیرنظامیان بیگناه را هدف قرار می‌دهند، از چنگ عدالت نخواهند گریخت.»

آمریکا از زمان جرج بوش و پس از آغاز «جنگ علیه ترور» سیاست حمله هوایی با پهپادها را اتخاذ کرد. استفاده از این روش در دوران باراک اوباما به اوج خود رسید و پیکارجویان اسلام‌گرا در پاکستان، افغانستان، یمن، عراق، لیبی و برخی دیگر از کشورها هدف حملات پهپادی آمریکا قرار گرفتند.

این حملات تا کنون غیرنظامیان زیادی را نیز قربانی کرده‌ و انتقادات و نارضایتی‌های زیادی را به‌ویژه در میان مردم محلی به دنبال داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.