ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورشیان جمهوری دموکراتیک کنگو ۴۰ پلیس را سر بریدند

تاکنون دست‌کم ۴۰۰ غیرنظامی در خشونت‌های جمهوری دموکراتیک کنگو کشته شدند. سازمان ملل اعلام کرده ۱۰ گور دسته‌جمعی را شناسایی کرده و روی شناسایی هفت گور احتمالی دیگر کار می‌کند.

شبه‌نظامیان شورشی جمهوری دموکراتیک کنگو در یک کمین علیه نیروهای امنیتی، ۴۰ مأمور پلیس را سر بریدند.

یک گروه شورشی در جمهوری دموکراتیک کنگو - عکس ارشیوی

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این حمله مرگبار جمعه ۲۴ مارس و در یکی از جاده‌های نواحی مرکزی کنگو رخ‌ داده‌است. کاروان نیروهای پلیس بین دو شهر در استان‌های کاسایی و کاسایی مرکزی کنگو در حرکت بود که در کمین شبه‌نظامیان کاموئینا انساپو به دام افتاد.

یک مقام محلی به رویترز گفته است که شبه‌نظامیان مأموران پلیس را دستگیر می‌کنند و ۴۰ تن از آنها را سر می‌برند. شاهدان عینی گفته‌اند که شورشیان تنها از کشتن شش مأمور پلیس که به زبان محلی لوبا-کاسای سخن می‌گفته‌اند، صرف نظر کرده‌اند.

این شورشیان که از اواخر سال پیش به خشونت‌ها در جمهوری دموکراتیک کنگو دامن زده‌اند، عموماً مسلح به چاقو و قمه هستند. آنها این‌بار پس از قتل عام پلیس سلاح‌ها و تجهیزات آنها را به غنیمت گرفتند.

شورش‌ها و ناآرامی‌ها در جمهوری دموکراتیک کنگو به پنج استان از جمله استان‌های کاسایی، کاسایی مرکزی و کاسایی شرقی تسری یافته است. این شورش‌ها زمانی گسترش یافت که ژوزف کابیلا، رئیس‌جمهوری کنگو پس از پایان دوره زمامداری‌اش بر اساس قانون اساسی در دسامبر گذشته از قدرت کناره نگرفت. پس از آن بود که موج‌های کشتار و هرج و مرج کنگو را در بر گرفت.

حمله مرگبار شنبه به پلیس پس از آن رخ داد که دولت جمهوری دموکراتیک کنگو از تسلیم‌شدن شورشیان در استان کاسایی مرکزی در روزهای اخیر خبر داد. وزارت کشور کنگو گفته بود که ۴۰۰ شورشی خود را تسلیم نیروهای دولتی کرده‌اند.

اما شورشیانی که تحت نام کاموئینا انساپو فعالیت می‌کنند، ساختار سازمانی مشخصی ندارند و گروه‌های مختلف در میان آنها به شکل هرچه بیشتری مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند. برخی از این گروه‌ها به شدت خشن هستند و در صدد انتقام‌جویی‌های قومی و قبیله‌ای برمی‌آیند.

کاموئینا انساپو نام رهبر یکی از قبایل کنگو بود که به قتل رسید و در پی قتل او هوادارنش دست به شورش زدند. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل این گروه را به قتل عام قومیتی شهروندان قوم کانانگا در مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو و نیز سوء استفاده از زنان و کودکان و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی متهم کرده‌است.

سازمان ملل گزارش کرده که تا کنون دست‌کم ۴۰۰ غیرنظامی در خشونت‌های جمهوری دموکراتیک کنگو از دسامبر گذشته به این سو کشته شده‌اند. دولت جمهوری دموکراتیک کنگو نیز از کشته‌شدن ۶۷ پلیس و تعدادی بسیاری سرباز در نزاع با شورشیان خبر داده‌است.

بسیاری از قربانیان خشونت‌ها در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند. سازمان ملل اعلام کرده که ۱۰ گور دسته‌جمعی را شناسایی کرده و روی شناسایی هفت گور دسته‌جمعی احتمالی دیگر کار می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.