ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق: ۶۱ جسد از ساختمان فروریخته موصل بیرون کشیده شده

فروریختن ساختمانی در غرب موصل، شمار زیاد کشته‌شدگان در آن و مسئولیت حادثه بحث بر سر تلفات انسانی عملیات موصل شدت بخشیده. در حال حاضر این عملیات متوقف شده است.

ارتش عراق یکشنبه ۲۶ مارس اعلام کرد ۶۱ جسد را از خانه فروریخته‌ای در غرب موصل که داعش در آن تله انفجاری کار گذاشته بود بیرون کشیده است.

سربازان عراقی در بخش قدیمی شهر در غرب موصل/ عکس از afp

به گزارش رویترز، ارتش عراق این بیانیه را در پاسخ به گزارش‌هایی منتشر کرده که با توجه به اظهارات شاهدان و مقام‌های محلی نوشته بودند در ۱۷ مارس و پس از حمله هوایی نیروهای ائتلاف دستکم ۲۰۰ جسد از ساختمانی تخریب شده بیرون کشیده شد. نیروهای ائتلاف در حمله مذکور قصد داشتند تا نیروهای داعش و امکانات آنها را هدف قرار دهند.

اکنون ارتش عراق می گوید هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ائتلاف ضدداعش به رهبری ایالات متحده این ساختمان را هدف قرار داده باشد در دست نیست.

ارتش آمریکا اما تأیید کرده‌بود که ائتلاف در محل مورد اشاره گزارش‌ها دست به حمله هوایی زده‌است.

هنوز مشخص نیست که در ۱۷ مارس دقیقاً چه اتفاقی رخ داده‌است. ایالات متحده گفته که حتماً درباره این «فاجعه انسانی» تحقیق می‌کند.

روز گذشته نیروهای عراقی عملیات بازپس‌گیری غرب موصل را به دلیل تلفات بسیار بالای غیرنظامیان متوقف کردند.

ساکنانی که از قسمت‌های محاصره‌شده گریخته‌اند، روایت کرده‌اند که حملات هوایی عراق و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا خانه‌های بسیار زیادی را تخریب می‌کنند و غیرنظامیان متعددی را از پای درمی‌آورند.

علاوه بر این ساکنان گریخته از این قسمت‌ها گفته‌اند که نیروهای داعش نیز طبق روند پیشین خود از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. آنها به علاوه به روی کسانی که قصد فرار دارند، آتش می‌گشایند.

سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی تخمین می‌زنند که هنوز ۶۰۰ هزار غیرنظامی در مناطق تحت کنترل داعش در غرب موصل زندگی می‌کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.