ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک «گروه تروریستی» مرتبط با سپاه پاسداران در بحرین

بر اساس بیانیه وزارت کشور بحرین از ۱۴ نفر بازداشت شده در منامه ۱۱ نفر با سپاه در ارتباط بودند. قاسم سلیمانی اعلام کرده بود تعدی به شیخ عیسی قاسم بی‌پاسخ نمی‌ماند.

وزارت کشور بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که مقامات امنیتی این کشور یک گروه تروریستی را که با سپاه پاسداران در ارتباط است، شناسایی و بازداشت کرده‌اند. خبرگزاری رسمی بحرین با انتشار این بیانیه گزارش داده که این گروه ظاهراً مسئول انفجار بمب‌گذاری در منامه بودند.

دفتر جمعیت منحل شده الوفاق در منامه

در حادثه منامه، در فوریه سال گذشته بمبی در کنار یک اتوبوس که حامل مأموران پلیس بحرین بود منفجر شد و ۵ مأمور پلیس مجروح شدند.

وزارت کشور بحرین می‌گوید ۱۴ عضو این گروه تروریستی را بازداشت کرده. ۶ نفر از آن‌ها زیر نظر سپاه پاسداران در عراق آموزش دیده بودند. ۵ نفر دیگر را حزب‌الله عراق آموزش داده و سه نفر هم در بحرین آموزش دیده بودند. ۱۱ نفر از اعضای این گروه در مجموع با سپاه پاسداران همکاری می‌کردند.

وزارت کشور بحرین اعلام کرده که در خانه‌های تیمی این اشخاص مواد منفجره و وسایل ارتباطی کشف شده است.

دولت بحرین فوریه سال گذشته خبر داده بود که ۲۵ نفر از اعضای یک گروه تروریستی در ارتباط با سپاه پاسداران را بازداشت کرده است.

جمهوری اسلامی تشدید مجازات شیخ علی سلمان، تعلیق فعالیت‌های جمعیت وفاق و سلب تابعیت شیخ قاسم را محکوم کرده است.

علی سلمان دبیرکل جمیع وفاق در بحرین است. این جمعیت که بزرگ‌ترین حزب سیاسی در این کشور به شمار می‌آید توسط شیعیان و در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد.

دادگاهی در بحرین شیخ علی سلمان را به تلاش برای براندازی حکومت از طریق خشونت متهم کرده است. او همچنین متهم به نفرت‌پراکنی و توهین به وزارت کشور بحرین شده است.

شیخ علی سلمان تحصیلات حوزوی خود را در شهر قم در ایران انجام داده است. او از مقلدان آیت‌الله ابوالقاسم خویی به شمار می‌آمد. گفته می‌شود پس از درگذشت آیت‌الله خویی، او از آیت‌الله سیستانی تقلید می‌کند.

از شیخ عیسی قاسم که از بنیانگذاران جمعیت بیداری اسلامی بحرین است، نیز در خرداد سال گذشته سلب تابعیت شده است.

قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، تابستان گذشته با انتشار بیانیه‌‌ای، خاندان آل خلیفه را تهدید کرده بود که هرگونه تعدی به حریم شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور با مقاومت مسلحانه مواجه می‌شود.

اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند اما سنی‌ها قدرت سیاسی و اقتصادی را در اختیار دارند. با شروع بهار عربی، شیعیان بحرین هم علیه حکومت آل خلیفه قیام کردند اما حاکمیت بحرین با کمک عربستان صدای اعتراض ‌آنها را خاموش کرد.

دولت بحرین ایران را به تحریک شیعیان این کشور متهم می‌سازد. منامه پس از حمله به سفارت عربستان در تهران، روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی را در اعلام همبستگی با ریاض قطع کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شیخ محمد شاخص السعود

    جمهوری اسلامی بزرگترین دولت حامی تروریسم