ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۱۲ صفحه:مسلمانانی که تروریسم را نکوهش کرده‌اند

یک دانشجوی ۱۹ ساله فهرستی از نام مسلمانان تهیه کرده که نشان دهد برخلاف آنچه که عوام می‌پندارند تعداد مسلمانان مهاجری که از تروریسم بیزارند کم نیست.

در کلاس درس تاریخ بود که هِرا حشمی، دانشجوی مسلمان- آمریکایی ۱۹ ساله دانشگاه کلرادو داشت با یک همکلاسی مرد درباره جنگ‌های صلیبی بحث می‌کرد. چند دقیقه از بحثشان نگذشته بود که همکلاسی او علیه اسلام موضع خصمانه‌ای گرفت.

هرا حشمی

همکلاسی او گفت:« همه مسلمان‌ها تروریست نیستند اما تمام تروریست‌ها مسلمان‌اند.»

این همکلاسی از اینکه مسلمانان به اندازه کافی علیه تروریست‌ها موضع نمی‌گیرند شکایت داشت.

حشمی از این تحلیل بهت‌زده شد. مسلمانان در غرب دائماً به علت جنایت‌هایی که به نام اسلام صورت می‌گیرد، سرزنش می‌شوند. همچنین به نظر می‌رسد بسیاری از مردم فکر می‌کنند مسلمانان به اندازه کافی تروریسم را محکوم نمی‌کنند. از این روی، هرا حشمی تصمیم گرفت این طرز فکر را به آزمون بگذارد. هرا در صفحه توییتر خود نوشت که با استفاده از «گوگل شیتز» در ۷۱۲ صفحه (جدول‌های «اکسل آنلاین» گوگل)، اسامی مسلمانانی که تروریسم را محکوم کرده‌اند با ذکر منابع جمع‌آوری کرده است. این فهرست شامل تمام خشونت‌هاست، از خشونت خانگی گرفته تا یازدهم سپتامبر.

هرا گفت: «می‌خواستم با این کار به مردم نشان دهم که این استدلال که "مسلمان‌ها عملیات‌های تروریستی را به اندازه کافی محکوم نمی‌کنند"، تا چه حد ضعیف است.»

آنچه هرا در ماه نوامبر در توییتر خود منتشر کرد به سرعت به نوشته‌ای بسیار پربیننده تبدیل شد. در طی ۲۴ ساعت توییت او ۱۵ هزار بار توسط دیگران توییت شد. حدود یک هفته پس از توییت چند نفر داوطلب شدند و سایتی تعاملی با نام  « muslimscondemn.com » ساختند و این فهرست را در آن منتشر کردند. این وبسایت از نوامبر تاکنون پر مخاطب‌تر شده و چند مرتبه نیز با حملات مجازی مواجه شده است.

پروژه حشمی به این دلیل طراحی نشده که ثابت کند مسلمانان مدام در حال نکوهش تروریسم هستند. او می‌خواهد نشان دهد که تاچه حد مضحک است که از مسلمانان دائماً انتظار می‌رود که از عملیات تروریستی عذرخواهی کنند.

حشمی گفت: «در مقایسه با دیگر اقلیت‌ها با مسلمانان با معیارهای متفاوتی برخورد می‌شود.»

به گفته او این معنا ندارد که از بیش از یک میلیارد مسلمان انتظار رود که به خاطر عملیات‌های تروریستی چندین هزار دیوانه، معذرت‌خواهی کنند.

هرا گفت: «من کوکلاکس کلان‌ها ، کلیسای  وست برو باپتیست یا ارتش مقاومت خدا را نماینده مسیحیت نمی‌دانم. زیرا می‌دانم این گروه‌ها در حاشیه قرار دارند.»

او در ادامه گفت: «خیلی آزاردهنده است وقتی مجبور باشی از خودت دفاع کنی و به خاطر اعمال مشتی دیوانه معذرت‌خواهی کنی.»

کوکلاکس کلان (KKK) سازمانی در آمریکاست که از برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادپرستی، مهاجرستیزی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی دفاع می‌کند. کلیسای وست برو باپتیست، در آمریکا قرار دارد و به طور کلی مسلمانان و کلیسای کاتولیک روم را شیطان‌پرست و دیگر کلیساهای مسیحی را موعظه‌گران دروغین و جایگاه آنها را در دوزخ می‌داند. ارتش مقاومت خدا نیز یک گروه شبه‌نظامی اوگاندائی با ایدئولوژی مسیحی است که هدف خود را براندازی حکومت در اوگاندا و استقرار حکومت دینی بر مبنای ده فرمان اعلام کرده‌ است.

معیارهای تبعیض‌آمیز در مواجه با ترور اخیر لندن نیز دیده می‌شود. خالد مسعود، تروریستی که عامل حمله به لندن بود در واقع آدرین اِلمز بود و در دارتفورد کنت در انگلستان زاده شده بود. به گفته رسانه‌ها او بعدها در زندان به اسلام گروید. آیا کسی تا به حال به خاطر اینکه این فرد در انگلستان به دنیا آمده مردم انگلستان را سرزنش کرده است؟ خیر! زیرا این مضحک خواهد بود. اما از مسلمانان کماکان انتظار می‌رود که به خاطر اعمال یک فرد که در گروهی اقلیتی در جامعه مسلمانان قرار دارد، عذرخواهی کنند.

منبع: گاردین

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    این خانم محترم ظاهرأ تاریخ را دست وپا شکسته ونیمه کاره خوانده اینکه همهء مسلمانان تروریست نیستند را همه میدانند شق القمر که نیست مسلمانان میبایست تاریخ اسلام را مطالعه فرموده وسپس ازآیات مدنی (قسمت دوم قرآن) که سراسرخشونت و بیرحمی را توصیه میکند موضع گیری؛ کناره گیری و تجدید نظرکنند ازقبیل سربریدن مخالفان و کفار؛ کشتن اسرا ؛ کتک زدن زنان و... تنها دراسلام ست که حزب خدا؛ جهاد؛ تقیه(جاسوسی) دیده میشود.