ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران نشست برگزار می‌کند

خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت اعلام کرد که روز پنج‌شنبه ۱۰ فروردین‌ماه وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گرد هم خواهند آمد تا درباره گفت‌وگو با ایران مذاکره کنند.

خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت اعلام کرد که روز پنج‌شنبه ۱۰ فروردین‌ماه وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گرد هم خواهند آمد تا درباره گفت‌وگو با ایران مذاکره کنند.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض درباره مناسبات با ایران گفت‌وگو خواهند کرد.

به‌گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، خالد الجارالله این سخنان را در حاشیه مراسم جشن استقلال بنگلادش در سفارت این کشور در کویت ایراد کرد.

معاون وزیر امور خارجه کویت اظهار امیدواری کرد که گفت‌وگو بین ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس آغاز شود.

به‌تازگی دیدارهایی بین مقامات بلندپایه ایران و کویت به‌منظور تنش‌زدایی بین تهران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفت.

خالد الجارالله در این‌باره گفت پاسخ ایران به پیام کویت درباره گفت‌وگو میان کشورهای جنوب خلیج فارس و جمهوری اسلامی را به اطلاع پنج کشور دیگر شورای همکاری خلیج فارس، شامل عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان رسانده است و برای بررسی این موضوع قرار است تا وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز پنج‌شنبه در پایتخت عربستان سعودی گرد هم آیند.

کویت برای از بین بردن تنش میان ایران و کشورهای خلیج فارس میانجی‌ شده است.

شیخ صباح الخالد الصباح، وزیر امور خارجه کویت ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ از طرف امیر این کشور و به نمایندگی از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به تهران سفر کرد و پیامی از سوی آن‌ها تحویل مقامات ایران داد. مضمون این پیام ایجاد مبنایی برای گفت‌وگوی مشترک بود که در رأس آن‌ها عدم دخالت در امور کشورهای حوزه خلیج فارس و احترام به حاکمیت این کشورها قرار داشت.

در پی آن حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ به کویت سفر کرد و از جمله درباره روابط مجدد گفت‌وگو کرد اما درباره تاریخ نشست مشترک و دیدارهای بعدی در آینده نزدیک توافقی صورت نگرفت.

روابط ایران و کشورهای خلیج فارس پس از تنش شدید بین ایران و عربستان سعودی در دو سال اخیر به تیرگی گرایید. ایران و عربستان سعودی در منطقه به دنبال منافع متفاوتی هستند و در سال‌های اخیر حوادثی در مراسم حج و اعدام نمر النمر، روحانی شیعه عربستان سعودی، شکاف بین دو کشور را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.