ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی وارد مسکو شد

رئیس جمهوری ایران به‌همراه یک هیات بلندپایه شامل چندین نفر از وزیران، برای یک سفر دو روزه از جمله به‌منظور امضای ۱۵ سند همکاری و مذاکره درباره خاورمیانه وارد مسکو شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به‌همراه یک هیئت بزرگ عصر دوشنبه ۷ فروردین وارد مسکو شد.

سفر حسن روحانی به مسکو دو روزه خواهد بود

در این سفر دو روزه، وزیران صنعت، معدن و تجارت، نفت، امور خارجه، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

روحانی صبح دوشنبه پیش از عزیمت به مسکو با بیان این‌که همکاری‌های ایران و روسیه علیه هیچ کشور ثالثی نیست، گفت: «روابط دو کشور در سال‌های اخیر وارد مرحله چهارم شده که در این مرحله هم در روابط بین‌الملل، روابط نزدیکی داریم که نمونه آن همکاری دو کشور در برجام و اجرای آن بود که روسیه کمک زیادی را صورت داد.»

او نیروگاه اتمی بوشهر را یکی از نمادهای همکاری دو کشور دانست.

استقبال رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از حسن روحانی فردا، سه‌شنبه ۸ فروردین‌ماه صورت می‌گیرد.

روحانی افزون بر دیدار با پوتین در کاخ کرملین با دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه نیز ملاقات خواهد کرد دیدار و در باره مسائل خاورمیانه نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نوشته است که در این سفر، ۱۵ سند همکاری در بخش‌های مختلف از جمله کنسولی، گردشگری، اقتصادی، ارتباطات، حقوقی و قضایی در کاخ کرملین امضا خواهد شد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که به‌همراه حسن روحانی در روسیه به‌سر می‌برد، در یک پیام توئیتری درباره این سفر نوشت: «با رئیس‌جمهور روحانی در روسیه هستیم تا بر روابط مستحکم دوباره تأکید کرده، روابط اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای را بهبود بخشیده و مبارزه با تروریسم افراط‌گرایانه را توسعه دهیم.»

مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه نیز گفت: «افزون بر امضای اسناد، یک بیانیه در پایان سفر توسط دو رئیس جمهوری صادر و منتشر خواهد شد که اهمیت، سطح و اهداف تعیین شده برای روابط را در بر می‌گیرد و در واقع عنوان یا زیرعنوان آن هم پیش بسوی همکاری‌های جامع راهبردی است.»

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از اطلاعیه دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نوشته است که قرار است در جریان مذاکرات پوتین و روحانی تمامی مسائل مربوط به همکاری روسیه و ایران مورد بررسی قرار گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: «انتظار می رود به چشم‌اندازهای گسترش روابط تجاری ـ اقتصادی و همچنین همکاری‌های ایران و روسیه درعرصه سرمایه‌گذاری از جمله اجرای طرح‌های مشترک مربوط به صنعت، انرژی و زیرساخت‌های حمل و نقل توجه خاصی شود.»

«بررسی، ادامه و توسعه همکاری‌های دو کشور در سطوح دو جانبه و نیز تعامل قدرت‌های اصلی منطقه برای ارتقای ثبات و امنیت‌، همکاری‌های چندجانبه و بین‌المللی، مقابله با تروریسم و سایر تهدیدها در خاورمیانه و مناطق پیرامونی»  اصلی‌ترین محورهای مذاکرات مسکو عنوان شده است.

از سال ۱۳۹۲ که دولت حسن روحانی در ایران روی کار آمد او و پوتین هشت بار به صورت دو جانبه یا در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با هم دیدار کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین آذر ۹۴ برای شرکت در سومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران سفر کرد. او به جای دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی‌اش، مستقیماً از فرودگاه به دیدار رهبر جمهوری اسلامی شتافت.

ایران و روسیه، از متحدان اصلی بشار اسد، رئیس ‌جمهوری سوریه هستند. روحانی و پوتین در ماه‌های گذشته چهار بار هم درباره سوریه با هم تلفنی صحبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.