ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: روسیه می‌تواند به صورت موردی از پایگاه‌‌های نظامی ایران استفاده کند

جنگنده‌‌های روسیه یک بار از پایگاه نظامی ایران سوریه را بمباران کردند. وزیر امور خارجه ایران: اگر روسیه تقاضا کند باز هم در این مورد تصمیم‌ لازم گرفته می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران، محمدجواد ظریف روز سه‌شنبه، ۲۸ مارس به خبرگزاری رویترز گفته که روسیه می‌تواند «به صورت موردی» از پایگاه‌های نظامی ایران، برای انجام حملات هوایی به سوریه استفاده کند.

وزیر امور خارجه ایران همراه حسن روحانی به روسیه سفر کرده است

روسیه و ایران هر دو از متحدان اصلی بشار اسد هستند و در ۱۸ ماه گذشته نقشی موثر در تغییر صحنه درگیری‌های سوریه به سود بشار اسد داشته‌اند.

تابستان گذشته، جت‌‌های روسیه از یک پایگاه نظامی در ایران اهداف نظامی را در سوریه هدف گرفتند. این نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم بود که یک نیروی خارجی از پایگاه‌های نظامی ایران استفاده می‌کرد.

استقرار جت‌های روسی در ایران پس از آنکه چند نماینده مجلس به این حرکت به عنوان نقض قانون اساسی که استفاده از پایگاه‌های نظامی را برای نیروهای خارجی ممنوع می‌کند متوقف شد و وزیر دفاع ایران مسکو را به خاطر فاش کردن این موضوع سرزنش کرد.

ظریف گفته: «روسیه در ایران پایگاه نظامی ندارد، ما همکاری خوبی داریم و به صورت موردی و در صورت نیاز روسیه به استفاده از پایگاه‌های نظامی ایران برای نبرد با تروریسم در این مورد تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

ظریف یکی از اعضای تیم ایران در سفر به روسیه است. حسن روحانی رییس جمهوری ایران روز دوشنبه به مسکو سفر کرد.

ظربف گفته که در این سفر. مسایل منطقه‌ای از جمله مسایل سوریه در جلسه‌ای در کرملین با حضور ولادیمیر پوتین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    آقای روحانی مشاهده بفرمائید که وزیر خارجه ی ؛ دولت قانون ؛ اینگونه قانون اساسی را نادیده می گیرد البته ما بارها گفته ایم که نقض قانون یک رفتار متعارف در جمهوری اسلامیست و حتی به قانون ارتجاعی خودشان هم اعتنائی ندارند . روزی خمینی دروغگو که بنیان فریب و دروغ در این مملکت را گذاشت همه ی جناحهای حاکم بر جمهوری اسلامی بدون استثنا از او پیروی کرده اند که ظریف در ظاهری اصلاح طلب و در باطن فاشیست و چه سرداران سپاه که ابائی از بیان و عمل فاشیستی ندارند همه برای فریب مردم دست به هر اقدامی می زنند .