ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جاسوسی سازمان اطلاعات ترکیه از مخالفان در آلمان

رسانه‌های آلمانی نوشته‌اند که «میت»، سازمان اطلاعات ترکیه، وابستگان جنبش فتح‌الله گولن را در آلمان جاسوسی می‌کرده است.

رسانه‌های آلمانی نوشته‌اند که «میت»، سازمان اطلاعات ترکیه، وابستگان جنبش فتح‌الله گولن را در آلمان جاسوسی می‌کرده است.

سفارت ترکیه در برلین، پایتخت آلمان

شبکه رادیویی شمال و غرب آلمان و روزنامه «زود دویچه تسایتونگ»، سه‌شنبه ۲۸ مارس / ۸ فروردین در گزارشی گفته‌اند که در ماه فوریه سال جاری فهرستی از نام افراد مورد جاسوسی قرارگرفته‌شده به سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان تحویل داده شده است.

در کنار ۳۰۰ نفری که نامشان در این فهرست آمده است، ۲۰۰ مؤسسه از جمله چند مدرسه و انجمن نیز دیده می‌شوند. ترکیه به این افراد و مؤسسات مشکوک است که با فتح‌الله گولن، واعظ مذهبی ساکن آمریکا در ارتباط هستند. دولت ترکیه گولن را مسئول کودتای نافرجام ماه ژوئیه سال گذشته می‌داند اما او این اتهام را رد می‌کند. سازمان اطلاعات فدرال آلمان نیز نزدیک به دو هفته پیش اعلام کرد که گمان نمی‌کند فتح‌الله گولن در کودتای ژوئیه گذشته ترکیه نقش داشته‌ است.

سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان افرادی را که نامشان در این فهرست قرار داشت از این موضوع آگاه کرد و نسبت به سفر و بازگشت‌شان به ترکیه و رجوع به سفارت و کنسولگری‌های ترکیه هشدار داد.

جرج ماسکولو، یکی از روزنامه‌نگارانی که در افشای این جاسوسی نقش داشته گفته است این فهرست با جزئیات تنظیم شده و عکس افراد نیز ضمیمه آن است که در برخی مواقع با دوربین‌های مخفی گرفته شده‌اند.

این روزنامه‌نگار افزود تمام اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهند که سازمان اطلاعات ترکیه مخالفان دولت این کشور را هدفمند زیر نظر داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.