ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخریب خانه‌ها و مزارع کشاورزی در حاشیه مشهد ۵ مجروح برجا گذاشت

علت حمله ماموران به خانه ها و مزارع کشاورزی و باغ‌های روستای «خین چماقی» اتهام «تصرف غیرقانونی اراضی ملی» بوده است. حال آن که آستان قدس زمین‌ها را به ۳۰ تن از روستائیان اجاره داده است.

درگیری میان ماموران جهاد کشاورزی و آستان‌قدس که به همراه نیروهای انتظامی برای تخریب خانه‌ها، باغ‌ها و مزارع کشاورزی به روستای «خین چماقی» رفته بودند با روستائیان به مجروح و بازداشت شدن ۵ تن از روستائیان انجامید. زمین‌ها متعلق به آستان قدس رضوی است و به روستائیان اجاره داده شده است.

علت حمله ماموران به خانه‌ها و مزارع کشاورزی و باغ‌های روستای «خین چماقی» اتهام «تصرف غیرقانونی اراضی ملی» بوده است. حال آن که به گفته دهدار روستا، زمین‌ها سال ۱۳۴۲ به کشاورزان با اجاره ۹۹ ساله واگذار شده و آستان قدس نیز زمین‌ها را به ۳۰ تن از روستائیان اجاره داده است و کشاورزان اسناد اجاره را در اختیار دارند.

حادثه صبح روز یکشنبه ۶ فروردین رخ داد. به گزارش «بازتاب»، در این روز ماموران جهاد کشاورزی و آستان قدس به همراه نیروهای انتظامی با لودرها و خودروهای سنگین برای تخریب خانه‌ها و مزارع کشاورزی به روستای «خین چماقی» رفتند.

به گفته محسن زارعی دهیار روستا، این اقدام بدون هرگونه اخطار قبلی صورت گرفته و ماموران بدون آن که مجوزی به اهالی روستا نشان دهند اقدام به تخریب دیوار تعدادی از باغ‌ها، زمین‌های زراعی و خانه‌ها کردند.

بازتاب به نقل از محسن زارعی دهیار روستا نوشته است اقدام ماموران باعث تجمع اهالی روستا و اعتراض آنان شده است. در جریان درگیری ۵ تن از آنان زخمی و بازداشت شده‌اند.

زراعی افزوده است ماموران حتی اجازه گرفتن عکس با موبایل هم به روستائیان نداده‌اند حال آن که اگر اقدام آنان قانونی است، نباید مانع عکس گرفتن اهالی می‌شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.