ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد نوری‌زاد از زندان آزاد شد

<p>محمد نوری&zwnj;زاد، نويسنده و فيلم&zwnj;&zwnj;ساز ايرانی که از ۲۹ آذر ۸۸ در زندان بود، آزاد شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای شخصی اين نويسنده و فيلم&zwnj;ساز با اعلام خبر آزادی نوری&zwnj;زاد، نوشته است:&zwnj; &laquo;در خبر ها آمده بود که دکتر محمد نوری&zwnj;زاد در ايام نوروز به مرخصی آمده است. اين خبر نادرست در حالی به سايت&zwnj;های داخلی و خارجی راه يافت که وی تا دو روز پيش از آزادی در اعتصاب غذا به سر می&zwnj;برد و حتی از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده&zwnj;اش اجتناب می&zwnj;کرد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اشاره اين تارنما به اعتصاب غذای اخير محمد نوری&zwnj;زاد است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فاطمه ملکی، پنج&zwnj;شنبه هشتم ارديبهشت ۱۳۹۰ در يادداشتی نوشته بود همسرش ۴۰ روز است که دست به اعتصاب غذا زده و حاضر به ملاقات نيز نيست.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد نوری&zwnj;زاد از فروردين ۱۳۹۰ دست به اعتصاب غذا زده بود. وی پيش از اعتصاب غذا، با انتشار چند نامه به عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران اعلام کرده بود که نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترض است و اعتصاب غذا می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>تارنمای شخصی نوری&zwnj;زاد توضيح نداده که محکوميت اين نويسنده و فيلم&zwnj;ساز در دادگاه تجديدنظر کاهش يافته و يا اينکه پيش از پايان يافتن دوران حبس از زندان آزاد شده است</p> </blockquote> <p>وی در يکی از نامه&zwnj;هايش خطاب به دادستان تهران نوشته بود: &laquo;تا رسيدن به خواسته&zwnj;هايم، نه غذا دريافت خواهم کرد و نه تقاضای تماس تلفنی يا ملاقات يا مرخصی خواهم داشت. من نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترضم و روند اعتراض من، تا حصول نتيجه ادامه خواهد داشت و مسئوليت عواقب هرآن&zwnj;چه بر سر من بيايد، متوجه همه آنانی خواهد بود که در احکام صادره عليه من و بازداشت غيرقانونی من در بند دو - الف، سهم و نقش داشته&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نوری&zwnj;زاد سال گذشته به اتهام &laquo;توهين به مسئولان و تبليغ عليه نظام&raquo; در دادگاه بدوی به سه سال و نيم حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال، تارنمای شخصی نوری&zwnj;زاد توضيح نداده که محکوميت اين نويسنده و فيلم&zwnj;ساز در دادگاه تجديدنظر کاهش يافته و يا اينکه وی پيش از پايان يافتن دوران حبس از زندان آزاد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد نوری&zwnj;زاد در يک سال و نيم گذشته چند نامه انتقادی خطاب به آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز نوشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای کلمه نزديک به ميرحسين موسوی یکی از رهبران مخالفان، از نوری&zwnj;زاد به عنوان فردی نام برده که تا پيش از سال ۱۳۸۸ &laquo;مخالف سرسخت جريان اصلاح&zwnj;طلبی&raquo; بوده اما در جريان اعتراضات پس از انتخابات رياست&zwnj;جمهوری ۱۳۸۸ به صف منتقدان حکومت پيوسته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نوری&zwnj;زاد پيش&zwnj;تر يکی از نويسندگان روزنامه کيهان بود. مدير اين روزنامه توسط آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای انتخاب می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p>

محمد نوری‌زاد، نويسنده و فيلم‌‌ساز ايرانی که از ۲۹ آذر ۸۸ در زندان بود، آزاد شده است.

تارنمای شخصی اين نويسنده و فيلم‌ساز با اعلام خبر آزادی نوری‌زاد، نوشته است:‌ «در خبر ها آمده بود که دکتر محمد نوری‌زاد در ايام نوروز به مرخصی آمده است. اين خبر نادرست در حالی به سايت‌های داخلی و خارجی راه يافت که وی تا دو روز پيش از آزادی در اعتصاب غذا به سر می‌برد و حتی از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده‌اش اجتناب می‌کرد.»

اشاره اين تارنما به اعتصاب غذای اخير محمد نوری‌زاد است.

فاطمه ملکی، پنج‌شنبه هشتم ارديبهشت ۱۳۹۰ در يادداشتی نوشته بود همسرش ۴۰ روز است که دست به اعتصاب غذا زده و حاضر به ملاقات نيز نيست.

محمد نوری‌زاد از فروردين ۱۳۹۰ دست به اعتصاب غذا زده بود. وی پيش از اعتصاب غذا، با انتشار چند نامه به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرده بود که نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترض است و اعتصاب غذا می‌کند.

تارنمای شخصی نوری‌زاد توضيح نداده که محکوميت اين نويسنده و فيلم‌ساز در دادگاه تجديدنظر کاهش يافته و يا اينکه پيش از پايان يافتن دوران حبس از زندان آزاد شده است

وی در يکی از نامه‌هايش خطاب به دادستان تهران نوشته بود: «تا رسيدن به خواسته‌هايم، نه غذا دريافت خواهم کرد و نه تقاضای تماس تلفنی يا ملاقات يا مرخصی خواهم داشت. من نسبت به همه احکام صادره عليه خود معترضم و روند اعتراض من، تا حصول نتيجه ادامه خواهد داشت و مسئوليت عواقب هرآن‌چه بر سر من بيايد، متوجه همه آنانی خواهد بود که در احکام صادره عليه من و بازداشت غيرقانونی من در بند دو - الف، سهم و نقش داشته‌اند.»

نوری‌زاد سال گذشته به اتهام «توهين به مسئولان و تبليغ عليه نظام» در دادگاه بدوی به سه سال و نيم حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

با اين حال، تارنمای شخصی نوری‌زاد توضيح نداده که محکوميت اين نويسنده و فيلم‌ساز در دادگاه تجديدنظر کاهش يافته و يا اينکه وی پيش از پايان يافتن دوران حبس از زندان آزاد شده است.

محمد نوری‌زاد در يک سال و نيم گذشته چند نامه انتقادی خطاب به آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز نوشت.

تارنمای کلمه نزديک به ميرحسين موسوی یکی از رهبران مخالفان، از نوری‌زاد به عنوان فردی نام برده که تا پيش از سال ۱۳۸۸ «مخالف سرسخت جريان اصلاح‌طلبی» بوده اما در جريان اعتراضات پس از انتخابات رياست‌جمهوری ۱۳۸۸ به صف منتقدان حکومت پيوسته است.

نوری‌زاد پيش‌تر يکی از نويسندگان روزنامه کيهان بود. مدير اين روزنامه توسط آيت‌الله خامنه‌ای انتخاب می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.