ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: بیش از ۵ میلیون سوری به کشورهای همسایه گریخته‌اند

سازمان ملل وضعیت پناهجویان سوری را ناگوار خواند و اعلام کرد که تلاش‌ها برای بهبود شرایط باید دو چندان شود. میلیون‌ها سوری در حال فرار از کشور خود هستند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید برای نخستین بار پس از وقوع جنگ در سوریه بیش از پنج میلیون نفر پناهجوی سوری در کشورهای ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر به‌سر می‌برند. در پاییز سال ۲۰۱۶ شمار این پناهجویان ۴,۸ میلیون نفر بود.

به‌گزارش رویترز، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز پنج‌شنبه ۳۰ مارس / ۱۰ فروردین اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی شمار پناهجویان سوری افزایش اندکی داشته است. این افزایش به‌طور عمده بر اساس ثبت نام اخیر ۱۰ هزار پناهجو در ترکیه برآورد شده است.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل گفت جامعه جهانی باید در این زمینه کمک‌های خود را بیشتر کند.

در مدت یک سال می‌بایست ۵۰۰ هزار مکان جدید برای اسکان پناهجویان ساخته می‌شد که فقط نیمی از آن‌ها بنا شده است.

فیلیپو گراندی گفت: «اگر بخواهیم به اهداف خود برسیم باید در سال ۲۰۱۷ و پس از آن تلاش‌های‌مان را بیشتر کنیم.»

از سال ۲۰۱۱ تا اکتبر ۲۰۱۶ حدود ۹۰۰ هزار پناهجوی سوری به اروپا گریخته‌اند. بیشتر آن‌ها در آلمان و سوئد درخواست پناهندگی داده‌اند. در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صدها هزار نفر سوری به‌سر می‌برند اما به‌عنوان پناهجو نام آن‌ها ثبت نشده است. حدود ۶,۳ میلیون نفر نیز خود را به مناطق امن در داخل سوریه رسانده‌اند.

در ماه مارس ۲۰۱۶ چندین کشور ثروتمند با ایجاد ظرفیت بیشتر در کشورهای همسایه سوریه که بیشترین پناهجویان سوری را پذیرفته‌اند، موافقت کردند. هدف این بود که دست‌کم ۱۰ درصد از ۴,۸ میلیون پناهجوی آن سال بیشتر پذیرفته شود.

گراندی گفت: «ما هنوز برای پیشبرد امر سکونت مجدد [پناهجویان] راه درازی در پیش داریم.»

سوریه در پی اعتراضات مردمی کشورهای عربی در بهار ۲۰۱۱، معروف به «بهار عربی» شاهد ناآرامی‌ها و سپس جنگ بوده است، جنگی که موجب آوارگی میلیون‌ها سوری شد. روزانه تعداد بیشماری از مردم سوریه برای حفظ جان خود از مرزهای کشورشان به کشورهای همسایه می‌گریزند. به‌گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بسیاری از مردم آواره شوک‌زده هستند، در ترس به‌سر می‌برند و هیچ پس‌اندازی هم ندارند.

هنوز پایانی برای این جنگ شش ساله متصور نیست. تاکنون چندین دور مذاکره بین نمایندگان دولت سوریه و شورشیان برگزار شده اما به‌دلیل بی‌اعتمادی عمیق دو طرف به یکدیگر نتیجه‌ای در بر نداشته است.

در این میان همچنان درگیری‌های نظامی بین دو طرف رخ می‌دهد، از جمله درگیری‌های اخیر در اطراف دمشق، پایتخت سوریه.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    نمی دونم چرا یمن را بهار عربی نمی دانند.

  • Farid

    بهتر است جریان های آتش ساز را خاموش کنید ان هم با کمترین هزینه بهمن ماه نابودی اهریمن است ملتی با دست خالی اما دنیای پر از نفرت از این حکومت پشت شماست پیام مستقیم آقای ترامپ برای ملت آخرین روز های حکومت خواهد بود مرگ علی نجات منطقه است