ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: گرمایش زمین را نمی‌توان متوقف کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه معتقد است که مسئول گرمایش زمین در وهله نخست انسان نیست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه معتقد است که مسئول گرمایش زمین در وهله نخست انسان نیست.

ولادیمیر پوتین و دمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر روسیه

پوتین در فوروم قطب شمال در شهر آرخانگلسک واقع در شمال روسیه گفت افزایش دمای زمین در سال‌های دهه ۳۰ قرن گذشته، زمانی که گازهای گلخانه‌ای وجود نداشت، آغاز شد.

او تأکید کرد که تغییرات آب و هوایی را نمی‌توان متوقف کرد و تنها باید خود را با آن منطبق کرد.

او روشن نکرد که اظهاراتش چه عواقبی بر توافقنامه آب ‌و هوایی پاریس دارد.

نشست اقلیمی «پاریس ۲۰۱۵» بیست‌ویکمین گردهمایی همه اعضای کنوانسیون‌ سازمان‌ ملل‌ متحد در مورد تغییرات‌ آب‌ و هوایی بود. گردهمایی بین‌المللی «پاریس ۲۰۱۵» از ٩ آذر / ٣٠ نوامبر تا ۱۲ دسامبر /٢۱ آذر سال گذشته جریان داشت.

از نتایج مهم توافقنامه دسامبر ۲۰۱۵ پاریس این بود که حد نصاب افزایش دمای زمین زیر دو درجه سانتیگراد (نسبت به مقطع ورود به عصر صنعتی شدن) در نظر گرفته شده و از تمام کشور‌ها خواسته شده است تلاش خود را برای محدود کردن دمای زمین تا یک و نیم درجه سانتیگراد انجام دهند. حدود ۲۰۰ کشور با این هدف به توافق رسیدند. با این حال مسکو هنوز این توافقنامه را تصویب نکرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز همواره توافقنامه پاریس را مورد سئوال قرار داده است. او به‌تازگی در روز ۲۸ مارس / ۸ فروردین دستور زیست‌محیطی جدید را امضا کرد. در دستور ترامپ برای تسهیل فعالیت صنایع زغال سنگ ممنوعیت اجاره زمین‌های دولت فدرال برای استخراج زغال سنگ برداشته شده و برای بالابردن و تحرک بیشتر صنایع نفت و گاز نیز مقررات کاستن از انتشار گاز متان هم تغییر کرده است. گاز متان در کنار دی اکسید کربن مهم‌ترین گازهای گلخانه‌ای به شمار می‌آیند که به گرمایش زمین منجر می‌شود.

فعالان محیط زیست علیه این دستور واکنش نشان داده‌اند.

در این زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.