ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: دولت تابع رهبری است

رپیس جمهوری اسلامی اعلام کرد که حتی با «اقتصاد مقاومتی» مورد نظر خامنه‌ای بیکاری کاملاً از بین نمی‌رود، با این‌حال دولت سرسپرده و مطیع رهبر نظام است.

حسن روحانی، رئیس حمهوری اسلامی غروب پنجشنبه ۱۰ فروردین در جمع گروهی از جوانان رشت در سخنانی اعلام کرد که مهم‌ترین هدف دولتش در سال جاری مقابله با بیکاری جوانان در ایران است.

حسن روحانی در رشت

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، روحانی در فرازی از سخنانش درباره بیکاری جوانان گفت:

«سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیروی جوان وارد بازار کار می‌شوند. در چنین ‏شرایطی  اگر بتوانیم ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار و یا در بهترین حالت یک میلیون شغل ایجاد کنیم، باز هم نتوانسته‌ایم به ‏این نیاز کاملاً پاسخ دهیم.»

پیش از این، اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری ۴ فروردین اعلام کرده بود که دولت در خوشبینانه‌ترین برآوردها موفق شده برای ۶۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

به گفته جهانگیری درصد بسیار بالایی از جوانان بیکار در ایران را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند. معاون رپیس جمهوری هشدار داده بود که چنانچه مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برطرف نشود، جمعیت بیکاران به تهدیدی برای امنیت ایران تبدیل می‌گردد.

بعد از سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در حرم رضوی و انتقاد او از عملکرد اقتصادی دولت حسن روحانی، ستایش «اقتصاد مقاومتی» در مفهوم مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی به مهم‌ترین شعار دولت یازدهم تبدیل شده است.

حسن روحانی در سخنرانی‌اش در رشت درباره رابطه دولت و رهبری نظام گفت:

«برخی ساده‌لوحانه در کشور اینگونه فکر می‌کنند که بین رهبری و دولت فاصله است، ‏اما دولت تابع و در کنار رهبری است. رهبری فرهیخته که رهبر همه ما است و ما به این انسجام و وحدت افتخار ‏می‌کنیم.» ‏

رئیس جمهوری اسلامی بلافاصله بعد از سخنرانی علی خامنه‌ای در حرم رضوی به رهبر جمهوری اسلامی نامه‌ای نوشت و خاطرنشان کرد که دولت رهنمودهای او درباره «اقتصاد مقاومتی» را به اجرا می‌گذارد.

رهبر جمهوری اسلامی در دیدارش با اعضای خبرگان رهبری در ۲۹ اسفند ۹۵ گفته بود:

«اگر همه کارهای ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی کشور و زندگی مردم شاهد بودیم.»

علاوه بر «اقتصاد مقاومتی»، اختلاف بر سر نحوه اجرای توافق‌ هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی هم یکی از موارد اختلاف بین دولت و رهبری و طرفداران اوست. روحانی در سخنرانی‌اش در رشت در پرتو این اختلافات، درباره «برجام» گفت:

«برخی می‌گویند برجام چه کرده است اما من می‌گویم اگر برجام نبود، چه می‌شد. اگر ‏این تورم بجای ۷ درصد ۴۰ درصد بود، مردم چه وضعی داشتند. در دولت قبل با تورم ۲۵ درصدی حقوق ‏کارمندان و کارگران ۱۵ درصد افزایش یافت و با تورم ۴۰ درصدی حقوق آنها ۱۷ درصد بالا می‌رفت اما در ‏دولت یازدهم افزایش حقوق کارمندان و کارگران بیش از تورم بوده است و این کار بزرگی است که دولت تدبیر ‏و امید برای کاهش فشار بر مردم انجام داد.»

علی خامنه‌ای در دیدارش با اعضای خبرگان رهبری درباره اختلاف نظر مسئولان جمهری اسلامی گفته بود که تنها راه مراجعه به «مبانی و اصول و محکمات نظام اسلامی» است، در این معنا که به آن حزب و گروه و فردی اجازه فعالیت، به ویژه در انتخابات پیش رو، می‌دهند که در درجه اول سرسپرده، به اصول‌ پایند و «اصول‌گرا» باشد.

روحانی در سخنرانی‌اش در رشت خواهان مشارکت گستره مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    این اقتصاد مقاومتی بهانه ایست برای رفع مسو لیت رهبری از اوضاع نابسامان کشور و انداختن آن به گردن دولت . حسن روحانی و دا ر ودسته اش هم این را میدانند .اقدامی مشترک و هماهنگ برای شیره مالیدن سر مردم .