ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال حمزه کرمی به بند امنیتی زندان اوین

<p>حمزه کرمی، زندانی سياسی در ايران به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای کلمه که اين خبر را منتشر کرده، افزوده انتقال يک زندانی که مشغول گذراندن دوران حبس خود است به بند امنيتی ۲۰۹ &laquo;خلاف قانون&raquo; تلقی می&zwnj;شود.</p> <p><br /> بنا بر اين گزارش، روز دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰، هنگامی که خانواده کرمی برای ملاقات هفتگی با وی به زندان اوين مراجعه کردند، مطلع شدند که وی به دلايلی نامعلوم به يکی از سلول&zwnj;های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شده است.</p> <p><br /> به خانواده حمزه کرمی گفته شده وی توسط بازجويان وزارت اطلاعات به بند ۲۰۹ برده شده است.</p> <p><br /> کرمی از متهمان حوادث پس از انتخابات به ۱۱ سال حبس قطعی محکوم شده است.</p> <p><br /> وی از سال ۶۸ تا ۷۴ فرماندار ورامين و از سال ۷۴ تا ۸۰ مديرکل سياسی دفتر رئيس&zwnj; جمهور وقت (اکبر هاشمی رفسنجانی) بوده است.</p> <p><br /> حمزه کرمی ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ طی نامه&zwnj;ای به غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، دادستان کل ايران گفت در زندان مورد &laquo;شکنجه و آزار و اذيت&raquo; قرار گرفته است.</p> <blockquote> <p>حمزه کرمی از متهمان حوادث پس از انتخابات به ۱۱ سال حبس قطعی محکوم شده است</p> <p>&nbsp;</p> </blockquote> <p>وی در اين نامه نوشته بود که &laquo;بازجويان، سرش را در چاه توالت فرو کرده&zwnj;اند و مورد آزار جسمی و رحی قرار داده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p><br /> اين فعال سياسی افزوده بود: &laquo;از جمله کارهايی که بازجوها می&zwnj;کردند نگهداری اين&zwnj;جانب در کنار ديوار به&zwnj;صورت ايستاده تا ساعت&zwnj;های متمادی بود. کتک کاری ، زدن با سيلی، پس گردنی، لگد و مشت به شکم و ساير اعضای بدنم به طوری که بنده در دو مرحله دچار خون ريزی شدم و چندين روز خون ريزی ادامه داشت.&raquo;</p> <p><br /> حمزه کرمی ادامه داده بود:&zwnj; &laquo;در آن ايام هر چه اصرار می&zwnj;کردم مرا به پزشک و دکتر نشان بدهند تا معاينه کنند، آن&zwnj;ها به بهانه اينکه بند ۲۴۰ پزشک ندارد، از رسيدگی پزشکی طفره می&zwnj;رفتند.&raquo;<br /> اين فعال سياسی از بازجويان به عنوان &laquo;نيروهای خودسری&raquo; نام برده بود که وی را &laquo;به مرگ تهديد کرده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p><br /> وی افزوده بود: &laquo;خود و خانواده&zwnj;ام از دست آن&zwnj;ها امنيت نداريم، آن&zwnj;ها اعلام کردند اگر روزی آزاد شوی ما تو را از بين می&zwnj;بريم، زيرا از نظر آن&zwnj;ها بنده مفسد فی&zwnj;الارض هستم.&raquo;</p> <p><br /> منابع خبری مخالفان دولت ايران می&zwnj;گويند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اين نامه را شخصاً نزد آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی برده است.</p> <p><br /> پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸، صدها نفر از معترضان به نتيجه انتخابات و مخالفان توسط نهادهای امنيتی و نظامی بازداشت شدند.</p> <p><br /> شماری از بازداشت&zwnj;شدگان در دو سال گذشته با انتشار نامه&zwnj;هايی سرگشاده، از اعمال &laquo;شکنجه و بدرفتاری&raquo; در زندان&zwnj;ها خبر داده&zwnj;اند اما مقامات قضايی ايران اين گفته زندانيان سياسی را تکذيب می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p>

حمزه کرمی، زندانی سياسی در ايران به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده است.

تارنمای کلمه که اين خبر را منتشر کرده، افزوده انتقال يک زندانی که مشغول گذراندن دوران حبس خود است به بند امنيتی ۲۰۹ «خلاف قانون» تلقی می‌شود.

بنا بر اين گزارش، روز دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰، هنگامی که خانواده کرمی برای ملاقات هفتگی با وی به زندان اوين مراجعه کردند، مطلع شدند که وی به دلايلی نامعلوم به يکی از سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شده است.

به خانواده حمزه کرمی گفته شده وی توسط بازجويان وزارت اطلاعات به بند ۲۰۹ برده شده است.

کرمی از متهمان حوادث پس از انتخابات به ۱۱ سال حبس قطعی محکوم شده است.

وی از سال ۶۸ تا ۷۴ فرماندار ورامين و از سال ۷۴ تا ۸۰ مديرکل سياسی دفتر رئيس‌ جمهور وقت (اکبر هاشمی رفسنجانی) بوده است.

حمزه کرمی ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ طی نامه‌ای به غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل ايران گفت در زندان مورد «شکنجه و آزار و اذيت» قرار گرفته است.

حمزه کرمی از متهمان حوادث پس از انتخابات به ۱۱ سال حبس قطعی محکوم شده است

وی در اين نامه نوشته بود که «بازجويان، سرش را در چاه توالت فرو کرده‌اند و مورد آزار جسمی و رحی قرار داده‌اند.»

اين فعال سياسی افزوده بود: «از جمله کارهايی که بازجوها می‌کردند نگهداری اين‌جانب در کنار ديوار به‌صورت ايستاده تا ساعت‌های متمادی بود. کتک کاری ، زدن با سيلی، پس گردنی، لگد و مشت به شکم و ساير اعضای بدنم به طوری که بنده در دو مرحله دچار خون ريزی شدم و چندين روز خون ريزی ادامه داشت.»

حمزه کرمی ادامه داده بود:‌ «در آن ايام هر چه اصرار می‌کردم مرا به پزشک و دکتر نشان بدهند تا معاينه کنند، آن‌ها به بهانه اينکه بند ۲۴۰ پزشک ندارد، از رسيدگی پزشکی طفره می‌رفتند.»
اين فعال سياسی از بازجويان به عنوان «نيروهای خودسری» نام برده بود که وی را «به مرگ تهديد کرده‌اند.»

وی افزوده بود: «خود و خانواده‌ام از دست آن‌ها امنيت نداريم، آن‌ها اعلام کردند اگر روزی آزاد شوی ما تو را از بين می‌بريم، زيرا از نظر آن‌ها بنده مفسد فی‌الارض هستم.»

منابع خبری مخالفان دولت ايران می‌گويند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اين نامه را شخصاً نزد آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برده است.

پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸، صدها نفر از معترضان به نتيجه انتخابات و مخالفان توسط نهادهای امنيتی و نظامی بازداشت شدند.

شماری از بازداشت‌شدگان در دو سال گذشته با انتشار نامه‌هايی سرگشاده، از اعمال «شکنجه و بدرفتاری» در زندان‌ها خبر داده‌اند اما مقامات قضايی ايران اين گفته زندانيان سياسی را تکذيب می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.