ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایران قصد خرید هواپیماهای مسافربری روسی را داشت اما به توافق نرسید»

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشته است که ایران و روسیه ۱۸ ماه بر سر فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپر جت ۱۰۰ روسی به ایران مذاکره کرده بودند اما به توافق نرسیدند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشته است که ایران و روسیه ۱۸ ماه بر سر فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپر جت ۱۰۰ روسی به ایران مذاکره کرده بودند اما به توافق نرسیدند.

اسپوتنیک نوشته است که این مذاکرات در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و توافق‌های مقدماتی هم برای تحویل سوپر جت ۱۰۰ به‌دست آمد، اما به دلایلی قرارداد آن امضا نشد.

از دلایل امضا نشدن قرارداد اطلاعی داده نشده است.

اسپوتنیک همچنین گفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پی سفر دو روزه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مسکو در روزهای ۷ و ۸ فروردین (۲۷ و  ۲۸ مارس)، ضمن اعلام این‌که در جریان مذاکرات، راه‌های گسترش همکاری در عرصه ماشین‌سازی و هواپیمای مسافربری به بحث گذاشته شد گفت افزون بر سوپر جت ۱۰۰، روسیه می‌تواند بالگردهای اورژانس نیز به ایران بفروشد.

در بهن‌ماه ۱۳۹۴ دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه گفته بود روسیه فروش حدود ۱۰۰ فروند سوخو سوپرجت ۱۰۰ را که ظرفیت آن ۱۰۰ نفر است در دستور کار قرار داده و در حال مذاکره برای تحویل این هواپیمای مسافربری به ایران است.

این در حالی بود که با لغو تحریم‌ها علیه ایران و سفر حسن روحانی به فرانسه، ایران قرارداد خرید هواپیمای ایرباس را امضا کرد.

شرکت هواپیمایی ایران ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس خریداری کرده که تاکنون سه فروند آن تحویل این شرکت شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میرزا

    شُکر

  • پرویز

    بهتر