ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوزاد پناهجوی چهار روزه در دریای مدیترانه نجات یافت

قایق بادی که این نوزاد و ۲۰۰ پناهجوی دیگر بر آن سوار بودند در ۲۰مایلی شمال لیبی دچار سانحه شد. از آغاز سال ۲۰۱۷، ۶۰۰ پناهجو در راه رسیدن به اروپا غرق شدند.

یک قایق بشردوستانه که در میان دریای مدیترانه در حال عملیات جست‌وجو و امداد بوده، نوزادی چهار روزه را همراه با ۴۸۰ پناهجوی دیگر نجات داده است.

تنها از ابتدای سال ۲۰۱۷، ۶۰۰ پناهجو در این مسیر مدیترانه غرق شدند. ۴۶۰۰ پناهجوی دیگر نیز در سال ۲۰۱۶ جان خود را در این مسیر از دست دادند.

این نوزاد بر یکی از دو قایق بادی سوار بوده که ۲۰۰ تن از پناهجویان آفریقای شمالی و جنوبی، سریلانکا و یمن را حمل می‌کرد.

این قایق در ۲۰ مایلی شمال شهر صبراته که مبدا حرکت بسیاری از قایق‌های قاچاق انسان است دچار سانحه شده بود. یک سازمان غیردولتی انسان‌دوستانه اسپانیایی عملیات نجات این قایق را بر عهده داشته که سه ساعت نیز به طول انجامیده است.

پناهجویان نجات‌یافته قرار بود تا یکشنبه دوم مارس/ ۱۴ فروردین به بندری در جنوب ایتالیا برسند. اما اکنون مشخص شده که آنها یا به ایتالیا منتقل می‌شوند و یا به لیبی بازگردانده می‌شوند.

بر اساس این گزارش، مادر ۲۹ ساله نیجریایی و پدر ۳۴ ساله غنایی این نوزاد نیز نجات یافته‌اند. این زوج دو سالی را در لیبی زندگی کرده بودند اما قصد داشتند پس از تولد فرزندشان به اروپا سفر کنند.

آنها به رویترز گفته‌اند «ما قصد داشتیم به آلمان یا فرانسه برویم، جایی که آینده‌ می‌توانست از آن ما باشد.»

در حال حاضر ایتالیا مقصد اصلی پناهجویان آفریقایی است که به سبب آزار و اذیت یا فقر از راه‌های دریایی به آنجا سفر می‌کنند. اغلب این پناهجویان از سواحل لیبی و از مسیر دریای مدیترانه به سمت ایتالیا حرکت می‌کنند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد تنها از ابتدای سال ۲۰۱۷، یعنی سه ماه گذشته ۶۰۰ پناهجو در این مسیر غرق شدند.

۴۶۰۰ پناهجوی دیگر نیز در سال ۲۰۱۶ جان خود را در این مسیر از دست دادند.

در مجموع ۱۸۱ هزار پناهجو نیز در سال ۲۰۱۶ خود را به ایتالیا رساندند. نیمی از این پناجویان از مسیر دریایی به این اتحادیه پا می‌گذارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.