ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از همجنسگرایان در جمهوری چچن»

یک سایت خبری روسی اعلام کرد که در جمهوری خودمختار چچن، واقع در جنوب روسیه بیش از ۱۰۰ مرد به اتهام همجنسگرا بودن بازداشت شده‌ و دست‌کم سه نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

یک سایت خبری روسی اعلام کرد که در جمهوری خودمختار چچن، واقع در جنوب روسیه بیش از ۱۰۰ مرد به اتهام همجنسگرا بودن بازداشت شده‌ و دست‌کم سه نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

تصاویر رمضان قدیروف، رهبر چچن بر پرچم‌های این جمهوری خودمختار

روزنامه اینترنتی «نووایا گازتا» در روسیه گزارش داد که گروهی از مردان «با گرایش جنسی غیرسنتی» در جمهوری چچن بازداشت شدند. «گرایش جنسی غیرسنتی» اصطلاحی است که برای همجنسگرایان به‌کار می‌برند.

این گزارش شمار افراد دستگیرشده را بیش از ۱۰۰ نفر عنوان کرده و گفته است که در میان آن‌ها رهبران مذهبی و دو مجری تلویزیونی مشهور نیز وجود داشتند.

دست‌کم سه نفر از آن‌ها کشته شدند و بقیه افراد نیز مورد آزار و اذیت‌های شدید قرار گرفتند. برخی از آن‌ها هم به‌دلیل «فقدان شواهد» آزاد و به خارج از این کشور رانده شدند.

مردم چچن به‌طور عمده مسلمان هستند و به شدت تحت تأثیر سنت‌های قبیله‌ای قرار دارند. در این منطقه خودمختار همجنسگرایی قابل تحمل نیست. مقامات چچن نه تنها دستگیری‌ها را تکذیب کرده‌اند بلکه وجود همجنسگرایی در این منطقه را نیز رد می‌کنند.

به‌نوشته روزنامه زود دویچه تسایتونگ آلمان یک سخنگوی رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن، این گزارش را «دروغ» خوانده و گفته است نمی‌توان کسانی را بازداشت کرد که اصلاً در کشور وجود ندارند.

سایت «نووایا گازتا» این اطلاعات را هفته گذشته از منابع خود دریافت کرده و تأیید آن را از سوی منابع محلی، از جمله منابع دولت و سازمان‌های اطلاعاتی به‌دست آورده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسنی مبارک

    از کی تا به حال چچن کشور شده است؟