ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ترکیه ۴۷ هزار نفر از طرفداران گولن زندانی‌اند

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه تعداد بازداشت‌شدگان در ترکیه را اعلام کرده است. در مجموع ۱۱۳ هزار نفر. عده‌ای با سردن وثیقه آزاد شده‌اند. عده‌ای هنوز زندانی‌اند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه تعداد بازداشت‌شدگان در ترکیه را اعلام کرده است. در مجموع  ۱۱۳ هزار نفر. عده‌ای با سردن وثیقه آزاد شده‌اند. عده‌ای هنوز زندانی‌اند.

فتح الله گولن

به گفته وزیر کشور ترکیه، از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ به این سو در این کشور ۱۱۳ هزار نفر به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن، واعظ مذهبی بازداشت شده‌اند. از این میان، ۴۷ هزار و ۱۵۵ نفر هنوز در زندان‌اند. باقی اما ظاهراً به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

دولت اسلام‌گرای ترکیه بارها به تأکبد اعلام کرده  که فتح‌الله گولن سازمان‌دهنده اصلی کودتای ژوئیه سال گذشته بوده‌ است. گولن اما این اتهام را رد کرده‌ است.

گولن سردمدار سازمان «جنبش خدمت» است که در بسیاری از کشورها مدرسه و آموزشگاه تأسیس کرده و جنبه‌ خیریه دارد. با این حال، عده‌ای نیز از او به عنوان سردمدار شبکه‌ای سازمان‌یافته از صاحبان ترک‌تبار کسب‌و‌کار در اروپا و آمریکا نام می‌برند که سرمایه زیادی در آن در جریان است.

تا همین چندسال پیش، گولن و اردوغان متحدان اصلی یکدیگر در جریان اسلام‌گرای سیاست ترکیه بودند. اما اکنون آنکارا گولن و حامیان او را «تروریست» می‌خواند.

ترکیه تاکنون بارها از ایالات متحده خواسته تا گولن را به اتهام سازماندهی کودتا به ترکیه استرداد کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.