ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«احمدی‌نژاد چند پیغام به محمد خاتمی فرستاده است»

در پی انتشار نامه مشایی به محمد خاتمی، پرویز کاظمی، وزیر کار دولت نهم گفته است که احمدی‌نژاد بارها تلاش کرده تا با خاتمی دیدار کند اما پیغام‌های او بی‌پاسخ مانده است.

پرویز کاظمی، وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی در دولت نهم و نخستین وزیر مستعفی دولت احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی از ارسال پیغام‌های احمدی‌نژاد به محمد خاتمی پرده برداشت و گفت او می‌خواست با خاتمی دیدار کند.

محمود احمدی‌نژاد و محمد خاتمی

پرویز کاظمی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «بنده از برخی منابع خبری مطلع شدم که احمدی‌نژاد به دنبال دیدار با رئیس دولت اصلاحات بوده است و در این زمینه چندین پیغام نیز برای رئیس دولت اصلاحات ارسال کرده.»

کاظمی با بیان این‌که محمد خاتمی، رئیس جمهوری دوران اصلاحات با این دیدار موافقت نکرده، گفت: «به نظرمی رسد در شرایط کنونی نیز احمدی‌نژاد علاقه دارد با رئیس دولت اصلاحات دیدار کند یا اینکه به شکل‌های مختلفی به اصلاح‌طلبان نزدیک شود.»

موضوع برقراری ارتباط جناح محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران با اصلاح‌طلبان از انتشار نامه اسفندیار رحیم مشایی، معاون اول احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری به محمد خاتمی مطرح شد.

در حال حاضر جناح احمدی‌نژاد از کاندیداتوری حمید بقایی، از یاران و معاونان احمدی‌نژاد حمایت می‌کند و مشایی در نامه خود به خاتمی هم از عدم حمایت اصلاح‌طلبان از بقایی انتقاد کرد و هم چراغ سبزی برای برای تعامل و همکاری با اصلاح‌طلبان نشان داد.

مشایی در نامه خود تلاش کرد تا نشان دهد پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری در چارچوب نگرش «اصلاح‌طلبانه» مردمی می‌گنجد که با سیاست اصولگرایان سنتی نیز مخالفند.

محمد خاتمی به این نامه مشایی پاسخی نداد.

پرویز کاظمی در مصاحبه خود نامه مشایی به خاتمی را به معنای نامه احمدی‌نژاد به خاتمی دانسته و گفته است که «در این مسأله نباید هیچ شکی داشت».

کاظمی گفته است: «طیف احمدی‌نژاد به دنبال این است که حمایت تلویحی اصلاح‌طلبان را نسبت به خود اخذ کند (...) هدف نوشتن نامه به رئیس دولت اصلاحات برای گرفتن پاسخ بوده است تا در راستای این نامه‌نگاری‌ها ارتباط طیف منتسب به احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان برقرار شود و اصطکاک بین این دو جریان فکری کاهش پیدا کند.»

با این حال برخی از اصلاح‌طلبان به نامه مشایی واکنش نشان دادند. جواد امام، یکی از فعالان جریان اصلاحات در این‌باره در روزنامه اعتماد نوشت: «نمی‌توان تصور كرد آقای مشایی تفاوت فاحش میان دیدگاه اصلاح‌طلبانه آقای خاتمی با سخنان و حركات آقای احمدی‌نژاد را درك نمی‌كند. مشكل ایشان این است كه تصور می‌كند با تغییر نام عوام‌انگیزی به اصلاح‌طلبی می‌توان مبانی مشتركی برای گفت‌وگو دست و پا كرد.»

جواد امام طیف نزدیک به احمدی‌نژاد را عامل «به روز سیاه نشاندن کشور» دانست و نوشت کاری که آن‌ها با ذخایر مملکت کردند «مغول نکرد».

تلاش احمدی‌نژاد و یاران برای برقراری ارتباط با اصلاح‌طلبان نشان‌‌دهنده آن است که این جناح به‌‌دلیل تشتتی که در بین اصولگرایان وجود دارد و مخالفت طیفی از آن‌ها با احمدی‌نژاد به چنین رویکردی روی آورده است.

اصولگرایان هنوز موفق نشده‌اند بر سر یک کاندیدای واحد توافق کنند. جبهه پایداری که جمعی از یاران قبلی احمدی‌نژاد نیز در آن حضور دارند کاندیداتوری ابراهیم رئیسی، متولی «آستان قدس رضوی» را مطرح کرده و از اصولگرایان خواسته‌اند که از او حمایت کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    «محمدرضا علیزاده» قائم مقام وقت آیت‌الله احمد جنتی – دبیر شورای نگهبان -، تنها دو ماه پیش از کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ و جهت‌گیری آشکار اعضای شورای نگهبان و دبیر سال‌خورده‌ی آن به نفع محمود احمدی نژاد، قراردادی چند میلیارد تومانی را با شرکت دولتی و ثروتمند سایپا تحت مدیریت «مهرداد بذرپاش» منعقد کرده تا به «شرخری» وجاهت قانونی بدهد و مبالغ کلانی را از این شرکت دریافت کند. انعقاد این قرارداد به شکل «صوری» انجام گرفته و شرکت سایپا اساسا چک‌های برگشتی نداشته که برای وصول آن‌ها به قائم مقام شورای نگهبان «وکالت وصول» بدهد! خامنه‌ای در خطبه مورخ ۱۳۸۸/۰۳/۲۹ نمازجمعه در دانشگاه تهران که به «خطبه خون» معروف شده، اظهار کرد: «…در عین حال بنده این را گفتم، شورای محترم نگهبان هم همین را قبول دارند که اگر کسانی شبهه دارند و مستنداتی ارائه می‌دهند، باید حتما رسیدگی بشود؛ البته از مجاری قانونی؛ رسیدگی فقط از مجاری قانونی !?. بنده زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نخواهم رفت!!..» اما مشخص نکرده که چطور می‌شود به مرجعی قانونی که «قائم مقام‌» آن دو ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸، پنج میلیارد تومان (با دلار ۸۰۰ تومان) از زیر مجموعه دولت حاکم «رشوه» دریافت می‌کند، شکایت برد؟ می‌توان گفت «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» راهی جز آن راهی که رفتند را، در پیش رو نداشته اند!

  • میر ز ا رضا

    پیغام زنده یاد بهار در کامنت بالا در واقع خطاب به محمد خاتمی بود و به همنوعش محمود احمدی نژاد. گر چه که احمد خاتمی و محمد خاتمی هر دو از سر و ته یک کرباسند و آن پیغام هر ۳ نفر و بالواقع نظام حاکم را در برمیگیرد. بهارتان به از هر بهار باد.

  • میر ز ا رضا

    پیغامی از زنده یاد ملک شعرای بهار به احمد و محمود: کینه‌ها توزند با هم بر سر یک دانک سیم کز دنی طبعی به برشان پنج تومان مکنتی است جملگی دزدند و از دزدی اگر قارون شوند باز دزدی کرده گویند اندرین نان برکتی است چون سگ‌، ار ز انبان رشوهٔ مشته کوبیشان به سر باز پندارند اینان‌، کاندر انبان رشوتی است جمله مظلومند و ظالم‌، وین دو خوی نابکار در طبایعشان ز میراث نیاکان خصلتی است روز عجز و بینوایی همچو موش مرده‌، لیک روز قدرتشان بسان زنده پیلان صولتی است راست گویی کز برای ورشکست اورمزد اندرین بیغوله از ابنای شیطان شرکتی است فترت دیگر ملل در قرن‌ها یکبار هست واندرین کشور به هر عشری از اقران فترتیست