ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه سه تبعه‌ آمريکايی باز هم برگزار نشد

<p>دادگاه جاشوا فتال، شين بائر و سارا شورد برای دومين بار برگزار نشد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مسعود شفيعی، وکيل &zwnj;مدافع جاشوا فتال، شين بائر و سارا شورد، سه تبعه&zwnj; آمريکايی گفت دادگاه موکلانش که قرار بود امروز برگزار شود به دليل عدم انتقال جاشوا فتال و شين بائر از زندان به دادگاه، برگزار نشد. </p> <p><br /> شفيعی گفت: &laquo;قرار بود صبح روز چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت دومين جلسه رسيدگی به پرونده موکلانم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی برگزار شود که به دليل انتقال ندادن جاشوا فتل و شين بائر از زندان به دادگاه، جلسه دادگاه تجديد شد.&raquo;</p> <p><br /> وی گفت: &laquo;در جلسه دادگاه رئيس شعبه، نماينده مدعی&zwnj;العموم، مترجم و بنده حضور داشتيم.&raquo; </p> <p><br /> شفيعی در باره حضور سارا شورد در جلسه دادگاه اعلام کرد: &laquo;سارا شورد گواهی پزشکی را جهت عدم حضور در جلسه دادگاه به من داده بود تا به دادگاه ارائه کنم.&raquo; </p> <blockquote> <p><br /> اين دومين باری است که جلسه دادگاه اين شهروندان آمريکا به دليل عدم انتقال آن&zwnj;ها از زندان به دادگاه، برگزار نمی&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>اين دومين باری است که جلسه دادگاه اين شهروندان آمريکا به دليل عدم انتقال آن&zwnj;ها از زندان به دادگاه، برگزار نمی&zwnj;شود.</p> <p><br /> مسعود شفيعی ۱۲ ارديبهشت&zwnj;ماه جاری در گفت&zwnj;وگو با کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران از احتمال طولانی&zwnj;تر شدن رسيدگی به پرونده اين سه آمريکايی خبر داده بود.</p> <p><br /> وی گفته بود که از سوی دادگاه اخطاريه&zwnj;ای برای الزام حضور سارا شورد در جلسه ۲۱ ارديبهشت دادگاه، دريافت کرده است.</p> <p><br /> شفيعی با بيان اين&zwnj;که قوه قضائيه به بهانه حضور نداشتن سارا شورد در ايران، ممکن است رسيدگی به اين پرونده را به زمان ديگری موکول کند، افزوده بود: &laquo;چنين اخطاريه&zwnj;ای می&zwnj;تواند بهانه و مستمسکی برای تجديد دوباره و در نتيجه طولانی&zwnj;تر شدن جلسات دادگاه باشد.&raquo;</p> <p><br /> پيش از اين به نقل از &laquo;يک منبع نزديک به خانواده&zwnj;های سه آمريکايی&raquo; اعلام شده بود که سارا شورد در جلسه ۲۱ ارديبهشت دادگاه حاضر نخواهد شد.</p> <p><br /> سارا شورد، جاشوا فتال و شين بائر در مرداد ١٣٨٨ در منطقه مرزی ايران و عراق توسط نيروهای ايرانی بازداشت شدند. مقام&zwnj;های ايرانی اين سه نفر را متهم به &laquo;جاسوسی و ورود غیرقانونی به خاک ایران&raquo; کرده&zwnj;اند. اين اتهام از سوی خانواده&zwnj;های آن&zwnj;ها و مقام&zwnj;های آمريکايی رد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>از میان این سه آمریکایی، سارا شورد ۲۳ شهريورماه ۱۳۸۹ با ارائه وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد اما جاشوا فتال و شين بائر همچنان در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند.<br /> &nbsp;</p>

دادگاه جاشوا فتال، شين بائر و سارا شورد برای دومين بار برگزار نشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مسعود شفيعی، وکيل ‌مدافع جاشوا فتال، شين بائر و سارا شورد، سه تبعه‌ آمريکايی گفت دادگاه موکلانش که قرار بود امروز برگزار شود به دليل عدم انتقال جاشوا فتال و شين بائر از زندان به دادگاه، برگزار نشد.

شفيعی گفت: «قرار بود صبح روز چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت دومين جلسه رسيدگی به پرونده موکلانم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی برگزار شود که به دليل انتقال ندادن جاشوا فتل و شين بائر از زندان به دادگاه، جلسه دادگاه تجديد شد.»

وی گفت: «در جلسه دادگاه رئيس شعبه، نماينده مدعی‌العموم، مترجم و بنده حضور داشتيم.»

شفيعی در باره حضور سارا شورد در جلسه دادگاه اعلام کرد: «سارا شورد گواهی پزشکی را جهت عدم حضور در جلسه دادگاه به من داده بود تا به دادگاه ارائه کنم.»

اين دومين باری است که جلسه دادگاه اين شهروندان آمريکا به دليل عدم انتقال آن‌ها از زندان به دادگاه، برگزار نمی‌شود.

مسعود شفيعی ۱۲ ارديبهشت‌ماه جاری در گفت‌وگو با کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران از احتمال طولانی‌تر شدن رسيدگی به پرونده اين سه آمريکايی خبر داده بود.

وی گفته بود که از سوی دادگاه اخطاريه‌ای برای الزام حضور سارا شورد در جلسه ۲۱ ارديبهشت دادگاه، دريافت کرده است.

شفيعی با بيان اين‌که قوه قضائيه به بهانه حضور نداشتن سارا شورد در ايران، ممکن است رسيدگی به اين پرونده را به زمان ديگری موکول کند، افزوده بود: «چنين اخطاريه‌ای می‌تواند بهانه و مستمسکی برای تجديد دوباره و در نتيجه طولانی‌تر شدن جلسات دادگاه باشد.»

پيش از اين به نقل از «يک منبع نزديک به خانواده‌های سه آمريکايی» اعلام شده بود که سارا شورد در جلسه ۲۱ ارديبهشت دادگاه حاضر نخواهد شد.

سارا شورد، جاشوا فتال و شين بائر در مرداد ١٣٨٨ در منطقه مرزی ايران و عراق توسط نيروهای ايرانی بازداشت شدند. مقام‌های ايرانی اين سه نفر را متهم به «جاسوسی و ورود غیرقانونی به خاک ایران» کرده‌اند. اين اتهام از سوی خانواده‌های آن‌ها و مقام‌های آمريکايی رد شده است.

از میان این سه آمریکایی، سارا شورد ۲۳ شهريورماه ۱۳۸۹ با ارائه وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد اما جاشوا فتال و شين بائر همچنان در زندان به‌سر می‌برند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.