ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم اعتصاب غذای یک تبعه ترکمنستان در زندان رجایی‌شهر کرج

باتیر شاه محمداف، تبعه کشور ترکمنستان که در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است، نزدیک به ۸۰ روز است که در اعتراض به وضعیت خود در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد.

بنا بر گزارش‌های رسیده از منابع حقوق بشری ایران باتیر شاه محمداف، تبعه کشور ترکمنستان که در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است، نزدیک به ۸۰ روز است که در اعتراض به وضعیت خود در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد.

باتیر شاه محمداف

باتیر شاه محمداف که به اتهام جاسوسی به ۲۰ سال زندان محکوم شده است، از تاریخ ۲۵ دی‌ماه اقدام به اعتصاب غذا کرده است. او در مدت اعتصاب غذای خود در زندان رجایی‌شهر کرج از رسیدگی مطلوب پزشکی محروم بوده و تاکنون مقام‌های زندان و قوه قضائیه نیز به درخواست‌های او بی‌توجه بوده‌اند. او از طرف مسئولان قضایی مورد تهدید قرار گرفته و به او گفته شده که «اعتصاب غذا جرم است و برایت پرونده جدید درست می‌کنیم. تو را به تبعید و یا انفرادی می‌فرستیم.»

این زندانی که نزدیک به هشت سال از دوران محکومیت خود را گذرانده است، از بیماری‌های متعدد از قبیل مشکلات معده، کلیه و ناراحتی‌های پوستی رنج می‌برد.

پیش از این نیز باتیر شاه محمداف به دلیل عدم رسیدگی‌های لازم به پرونده دست به اعتصاب غذا زده بود که با توجه به وعده رسیدگی مجدد به پرونده‌اش به اعتصاب خود پایان داده بود. خواست‌های این زندانی که در دوران بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته و مجبور به اعتراف علیه خود شده، رسیدگی به پرونده، ابطال اعتراف اجباری پیشین و اعزام به کشور خود است. او گفته است که تا دستیابی به خواسته‌های خود در اعتصاب غذا خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:  «بی‌گناهم، بازجویان شکنجه‌ام دادند تا اعتراف کذب کنم.»

باتیر شاه محمداف به همراه هم‌وطن دیگر خود «چاری مرادف» که در بند ۷ زندان اوین نگهداری می‌شود، به اتهام جاسوسی به ۲۰ سال زندان محکوم شده‌اند. او در سال ۹۴ به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نامه‌ای نوشت و خواهان رعایت آئین دادرسی مصوب جمهوری اسلامی ایران شد.

باتیر شاه محمداف، سال گذشته در ویدئویی که هرانا، سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران آن را منتشر کرده بود، به بیان شرایط و شرح پرونده و مطالباتش پرداخت.

ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.