ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در مترو سن پترزبورگ روسیه اقدام تروریستی بود

در حالی که پوتین در سن پترزبورگ به‌سر می‌بُرد یک ایستگاه مترو این شهر صحنه انفجاری خونین شد و دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند. دادستان روسیه می‌گوید انفجار تروریستی بود.

در یک ایستگاه مترو شهر سن پترزبورگ روسیه انفجار صورت گرفت. دست‌کم ۱۰ نفر در این انفجارها کشته شدند. دادستان کل روسیه این انفجارها را یک عملیات تروریستی خواند.

یکی از تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از انفجار در سالن‌های مترو سن پترزبورگ منتشر شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که بعد از ظهر دوشنبه ۳ آوریل / ۱۴ فروردین انفجاری در ایستگاه مترو «سنایا پلوشاد» شهر سن پترزبورگ روسیه رخ داده است. ایستگاه «سنایا پلوشاد» در مرکز سن پترزبورگ واقع است و در طول روز جمعیت زیادی از آن رفت‌وآمد می‌کنند.

بنا به این گزارش شاهدان عینی از کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر و زخمی شدن ۵۰ نفر خبر داده‌اند. مقامات امنیتی نیز دقایقی بعد شمار موقت کشته‌شدگان را تأیید کردند.

مأموران امنیتی در ایستگاه مترو «سنایا پلوشاد» دومین بمب کارگذاری‌شده را کشف و خنثی کردند.

در تصاویری که مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند دود غلیظ پس از انفجارها به چشم می‌خورد.

در پی این انفجارها مقام‌های روسی هفت ایستگاه‌ مترو در سن پترزبورگ را به دلایل امنیتی بستند. تدابیر امنیتی در فرودگاه سن پترزبورگ نیز تشدید شد.

رسانه‌های روسیه به‌نقل از منابع امنیتی نوشته‌اند که چندین دوربین مداربسته از مظنونان احتمالی انفجار مترو سن پترزبورگ فیلمبرداری کرده‌اند.

این انفجارها در حالی رخ داده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای یک دیدار رسمی با الکساندر لوکاچنکو، رئیس جمهوری بلاروس به سن پترزبورگ رفته است. به‌هنگام انفجار پوتین در حومه استرلا، شهرک واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی سن پترزبورگ، به‌سر می‌بُرد.

یکی از تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از انفجار در سالن‌های مترو سن پترزبورگ منتشر شده است.

پوتین در پیامی همدردی خود را با خانواده قربانیان این انفجار اعلام کرد و گفت هنوز علت این رویداد روشن نیست. با این حال دقایقی بعد دادستان کل روسیه این انفجار را یک عملیات تروریستی دانست.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همبستگی خود با روسیه را اعلام کرد و گفت وزیران خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا وقایع سن پترزبورگ را دنبال می‌کنند.

دولت آلمان نیز مراتب همدردی خود را با خانواده قربانیان اعلام کرد.

پیش از این، ایستگاه‌های مترو روسیه پنج بار هدف حملات تروریستی قرار گرفته بودند. در سال ۲۰۱۰ حملات انتحاری دو زن به یک ایستگاه مترو مسکو ۳۸ کشته بر جای گذاشت. اغلب این حملات توسط اسلامگرایان تندرو چچن صورت گرفته است. در سن پترزبورگ تا کنون حمله تروریستی رخ نداده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.