ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک اقتصاددان نزدیک به دولت: مردم فریب شعار افزایش یارانه را نمی‌خورند

سعید لیلاز، استاد اقتصاد و از چهره‌های مخالف دولت محمود احمدی‌نژاد در واکنش به شعار افزایش یارانه‌ها از سوی حمید بقایی، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و مورد حمایت احمدی‌نژاد، گفته است که مردم دیگر فریب این تبلیغات و جوسازی‌ها را نخواهند خورد.

سعید لیلاز، استاد اقتصاد و از چهره‌های مخالف دولت محمود احمدی‌نژاد در واکنش به شعار افزایش یارانه‌ها از سوی حمید بقایی، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و مورد حمایت احمدی‌نژاد، گفته است که مردم دیگر فریب این تبلیغات و جوسازی‌ها را نخواهند خورد.

Yaraneh
اجرای طرح پرداخت نقدی یارانه در دولت محمود احمدی‌نژاد

او درباره حضور حمید بقایی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و مطرح شدن دوباره بحث افزایش یارانه‌ها به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت است: «پرداخت یارانه به این شکل، بلایی بود که هنوز کشور دچار آن است و نمی‌دانیم با آن چه کار کنیم ولی آن چیزی که مسلم است این است که دیگر مردم، فریب این تبلیغات و جو‌سازی‌ها را نخواهند خورد.»

لیلاز مهم‌ترین کار دولت روحانی در چهار سال گذشته را به ثمر رساندن برجام دانسته و گفته است که همین اتفاق باعث شده وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند و سیر نزولی آمارهای اقتصادی مثبت شود.

مخالفان دولت روحانی اما دوره کنونی را رکودی‌ترین دوره اقتصادی می‌نامند، هر چند که آماری برای اثبات این گفته ارائه نمی‌کنند:

لیلاز که عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی‌ست در پاسخ به گفته مخالفان و این‌که چرا مردم چیزی از گشایش اقتصادی احساس نمی‌کنند و رکود همچنان ادامه دارد، گفته است: «اتفاقاً همین امر نشان‌دهنده عمق فاجعه است. در واقع وضعیت به قدری خراب بوده که با تمام این اقدامات صورت گرفته در چهار سال گذشته هنوز به سطح صفر هم نرسیده‌ایم وگرنه تمام کارشناسان اذعان دارند که شرایط ما نسبت به چهار سال قبل تغییر زیادی داشته است.»

او تأکید کرده است که کسانی همچون بقایی می‌توانند مانند چند سال قبل مردم را فریب دهند: «این افراد فکر می‌کنند که می‌توانند مانند چند سال قبل مردم را با شعار و پروپاگاندا فریب دهند اما دیگر دوران این کارها به سر رسیده است.»

سعید لیلاز از جمله کسانی‌ست که در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ دستگیر شد. دادگاه نمایشی کودتای مخملی او را به ۹ سال زندان محکوم کرد اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس کاهش یافت. این حکم در تیر ماه ۹۲ متوقف و لیلاز از زندان آزاد شد. اتهام‌های او «فعالیت تبلیغی علیه نظام، نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده و ارتباط با بیگانگان» بود.

او فردای انتخابات سال ۸۸ در گفت‌و‌گویی نتیجه رسمی انتخابات را انتخاب تاریخی رهبر ایران توصیف کرده‌ بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    در آستانه شعبده انتخابات مسابقه بین باندهای متخاصم در مورد پوشش زنان، به‌منظور جمع کردن رأی، بالا گرفته است. ابتدا روحانی در پنجم فروردین، عکس خود را در لباس کوهنوردی، همراه با زنان منتشر کرد که، حکومت 4 دهه است آنها را بی‌حجاب و بدحجاب می‌دانند و با آنها با شلاق و اسیدپاشی مقابله می‌کنند. سپس باند رقیب وارد میدان شد و با تصاویر زنان به دعوت برای به صحنه آمدن رئیسی (تولیت کنونی حرم وعضو گروه مرگ ) و همچنین به رأی دادن به او مبادرت کرد!! در موسم انتخابات هیچ‌یک از مقامات درباره مجرمان اسیدپاشی و این‌که پیگیریهای قضایی و قانونی که در این باره وعده داده بودند، به کجا رسید، حرفی نمی‌زنند

  • nader

    عباس آخوندی، وزیر راه: یکی از مشکلات ساختاری اقتصاد ایران، سهم در خور توجه‌ای از داراییهای سمی و واهی در ترازنامه بانکها است به‌طوری که خارج کردن داراییهای واهی از ترازنامه دو بانک توسط بانک مرکزی موجب سقوط ٣۸ درصدی ارزش سهم آنها در بازار بورس کشور شد. عباس آخوندی بدهی ٧۵٠ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی را به اقتصاد ایران یکی دیگر از مشکلات اساسی خواند و اذعان کرد:‌ این رقم معادل ۵۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور است که نه فقط نگران کننده، بلکه عملاً فلج کننده نیز شده است

  • naseem

    فرشاد مومنی یک کارشناس اقتصادی حکومتی: «دولت در حال آینده فروشی و افزایش بدهی‌های خارجی است. آمار ادعایی رشد اقتصادی از سوی دولت نه معتبر است و نه دارای کیفیت». وی در این مصاحبه اضافه می‌کند: «.. سال آینده باز هم خام‌فروشی نفت و سایر مواد معدنی خواهیم داشت و اگر تغییرات اندکی در میزان تولید نفت و قیمت نفت پدید آید از این طریق است؛ رشد مبتنی بر ثروت‌فروشی بدون اشتغال مولد. بحران بیکاری هم هم‌چنان ادامه خواهد داشت زیرا گزارشهای رسمی می‌گویند طی سال‌های برنامه ششم، سالانه یک میلیون و 100هزار نفر ورودی جدید به بازار کار خواهیم داشت که بیش از 90 درصد آنها دانش‌آموخته دانشگاهی هستند و مطالبه‌گر گونه‌های خاصی از مشاغل». مومنی اضافه می‌کند: «ما با یک نقطه عطف در تاریخ اقتصادی خودمان روبه‌رو هستیم که اسمش را گذاشته‌ام جایگزینی استراتژی خام‌فروشی با استراتژی آینده فروشی. یعنی کشور بدهی ایجاد می‌کند و امورات جاری‌اش را می‌گذراند و آنچه که مسأله را در دولت حسن روحانی خطرناک‌تر می‌کند این است که این‌ها چشمی هم به بدهی خارجی دارند. ماجرا این است که ما می‌توانیم یک جوری با طلبکارهای داخلی دولت کنار بیاییم !! اما با طرف‌های خارجی مواجهه ما بسیار خطرناک و پرهزینه خواهد بود».