ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی آزاد می‌شوند»

دادستان کل جمهوری اسلامی می‌گوید که در آستانه انتخابات نظارت بر شبکه‌های مجازی شدت می‌گیرد. او بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی را «قانونی» دانست.

دادستان کل جمهوری اسلامی ایران از احتمال آزادی تعدادی از مدیران کانال‌های پیام رسان تلگرام خبر داد.

محمد‌جعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران

محمد جعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه ۱۶ فروردین به خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی گفت که بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی به دلیل «اعمال خلاف امنیت ملی» صورت گرفته است.

او دستگیری و ادامه بازداشت این افراد را «قانونی» دانست و افزود: این افراد به تشخیص قاضی پرونده «اقدامات مجرمانه‌ای داشته‌اند».

منتظری گفت که تحقیقات در خصوص این افراد هنوز به پایان نرسیده است.

او در واکنش به درخواست آزادی مدیران کانال‌های تلگرامی از سوی وزیر اطلاعات و تعدادی از نمایندگان مجلس، گفت که «افرادی که دستگیر می شوند خواه ناخواه دوستان و هوادارانی دارند که درخواست آزادی آنان را می‌کنند».

این مقام قضایی افزود: دستگاه قضایی پس از پایان تحقیقات، در صورت تشخیص اطلاعات پرونده در اختیار مسئولان قرار خواهد داد.

دادستان کل جمهوری اسلامی ایران همچنین از افزایش نظارت امنیتی بر شبکه‌های مجازی و «برخورد قاطع» با آنچه که «اقدامات مجرمانه در شبکه‌های مجازی» خواند، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خبر داد.

او گفت: « دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و در دادستانی کل و دادستانی‌های سراسر کشور فضا را به گونه‌ای رصد خواهند کرد تا شاهد وقوع مصادیق مجرمانه نباشیم».

محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه ۱۶ فروردین به خبرنگاران گفت که دولت نقشی در بازداشت مدیران کانال‌های پیام‌رسان تلگرام نداشته و خواستار آزادی این افراد است.

در آخرین روزهای اسفند سال گذشته رسانه‌های نزدیک به دولت از بازداشت ۱۲ مدیر کانال‌‌های تلگرامی خبر دادند.

در همین زمینه

وزیر اطلاعات: مدیران کانال‌های تلگرامی باید آزاد شوند

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.