ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها آغاز شد

سخنگوی وزارت کشور از آغاز رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها خبر داد. عباسعلی کدخدایی، نیز نوشت نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس شنبه اعلام می‌شود»

سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور از آغاز رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیات‌های اجرایی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سامانی گفت: «هیأت‌های اجرایی پس از دریافت نتیجه رسیدگی به سوابق داوطلبان موظف‌اند ظرف مدت هفت روز به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نتیجه را اعلام نمایند. مطابق قانون بعد از پایان فرآیند ثبت نام نامزدهای  انتخابات شوراها، ١٠ روز به مراجع چهارگانه فرصت داده شده که در پاسخ به استعلام صورت گرفته در رابطه با سوابق موجود افراد بررسی های لازم را انجام و نتیجه را مستقیماً به هیات اجرایی ذیربط اعلام نمایند.»

به گفته سخنگوی وزارت کشور فرصت ١٠ روزه اکنون به پایان رسیده است و هیات‌های اجرایی در سراسر کشور اولین جلسه خود را برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها آغاز کردند که تا ٢٣ فروردین ادامه می یابد. هیات‌های اجرایی مورد به مورد و فرد به فرد صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند.

به گفته سامانی سپس مراتب به هیات های نظارت ارسال می‌شود و نظر هیأت‌های اجرایٔی بخش و شهرستان مبنی بر تأیید صلاحیت داوطلبان با تأیید هیأت‌های نظارت شهرستان و بخش معتبر است و چنانچه ظرف هفت روز از تاریخ دریافت نتیجه رسیدگی صلاحیت داوطلبان، هیأت نظارت مربوط درباره داوطلب یا داوطلبان نظر خود را اعلام نکند، نظر هیأت اجرایٔی ملاک عمل خواهد بود. نهایتا پس از اعلام نظر هیات‌های نظارت، ابلاغ مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان توسط فرماندارهای در روز دوم اردیبهشت انجام می‌شود.»

سامانی همچنین گفت که مطابق ‌قانون مراجع رسیدگی کننده صلاحیت داوطلبان موظفند صرفاً براساس مواد قانونی و براساس دلایل و مدارک معتبر که توسط مراکز‌مسؤول قانونی ارسال شده است، به بررسی صلاحیت داوطلبان بپردازند و چنانچه صلاحیت داوطلبی را رد کردند باید‌علت رد صلاحیت را با ذکر مواد قانونی مورد استناد و دلائل مربوط به داوطلب ابلاغ نمایند.

«نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس شنبه اعلام می‌شود»

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری امروز در کانال تلگرام خود خبر از تشکیل جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور اعضای این هیات داد. بنا بر اعلام کدخدایی نظرات هیات‌های نظارت استانی درباره داوطلبین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در ۴ حوزه انتخابیه در این جلسه بررسی شده است.

عباسعلی کدخدایی

بنا بر نوشته کدخدایی زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس پایان روز اداری شنبه نوزدهم فروردین خواهد بود و پس از آن زمان و مکان دریافت شکایت‌های کسانی که نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض داشته باشند اعلام خواهد شد.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم در ۴ حوزه انتخابیه اصفهان، بندر لنگه-بستک-پارسیان، مراغه-عجب‌شیر و اهر-هریس به‌طور همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    صلاحیت؟؟!!!!خخخخخخخخ....اگه تو این مملکت صلاحیت بود که انقدر دزدی و فقر و بدبختی نداشتیم