ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: مجلس، صاحب‌کار است و دولت، کارگر

<p>علی مطهری از نمايندگان مجلس ايران گفته است: &laquo;مجلس، صاحب&zwnj;کار است و دولت، کارگر و هر دو بايد به وظيفه خود افتخار کنند.&raquo;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>وی اين سخنان را در پاسخ به محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران بيان کرده که چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ در نشست هيأت دولت با انتقاد از مجلس گفته بود: &laquo;بعضی تصور می&zwnj;کنند که صاحب&zwnj;کار هستند و دولت کارگر.&raquo;</p> <p><br /> احمدی&zwnj;نژاد با بيان اينکه &laquo;اين تصور غلط است&raquo;، افزوده بود: &laquo;مجلس جای خود را دارد و قانون&zwnj;گذار است. قوه مجريه هم يک قوه مستقل است. نمی&zwnj;خواهم بگويم قوه اصلی کشور است و رتبه ارزشی تعيين کنم ولی معلوم است که قوه مجريه کشور را اداره می&zwnj;کند و بار سنگين اداره کشور بر دوش دولت است.&raquo;</p> <p><br /> علی مطهری به تارنمای خبرآنلاين گفته است احمدی&zwnj;نژاد &laquo;نمی&zwnj;خواهد قبول کند&raquo; که دولت &laquo;صرفاً&raquo; مجری قوانين مصوب مجلس است.</p> <p><br /> وی همچنين سخنان احمدی&zwnj;نژاد در جلسه چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت هيأت دولت که دولت&zwnj;های نهم و دهم را &laquo;قانونمندترين&raquo; دولت&zwnj;های تاريخ ايران ناميده بود، &laquo;شبیه شوخی&raquo; توصیف کرده است.</p> <blockquote> <p>علی مطهری: احمدی&zwnj;نژاد نمی&zwnj;خواهد قبول کند که دولت صرفاً مجری قوانين مصوب مجلس است</p> </blockquote> <p>اختلاف مجلس و دولت ايران در چند ماه گذشته به شدت افزايش يافته است. برخی از نمايندگان مجلس، دولت را به &laquo;قانون&zwnj;گريزی&raquo; متهم می&zwnj;کنند، دولت نيز در مقابل، مجلس را به &laquo;دخالت در امور اجرايی&raquo; کشور متهم می&zwnj;کند.</p> <p><br /> جايگاه مجلس در کشور نيز يکی ديگر از اختلافات بين دولت و نمايندگان مجلس است.</p> <p><br /> احمدی&zwnj;نژاد، شهريور ۱۳۸۹ در مصاحبه&zwnj;ای با روزنامه ايران در مورد قوای سه&zwnj;گانه (دولت، مجلس و قوه قضائيه) گفت: &laquo;بعضی&zwnj;ها يک جمله حضرت امام متعلق به زمانی که نظام ما پارلمانی بوده را برجسته می&zwnj;کنند، آن زمان رئيس&zwnj;جمهور مسئول اداره کشور نبوده بلکه نخست&zwnj;وزير مسئول اداره کشور بوده که از طريق مجلس انتخاب می&zwnj;شده است. آن موقع مجلس بالاترين بود. اکنون در قانون اساسی قوه مجريه بار اصلی اداره کشور را بر دوش دارد و قوای ديگر بايد کمک&zwnj;اش کنند.&raquo;</p> <p><br /> اشاره احمدی&zwnj;نژاد به سخنان آيت&zwnj;الله خمينی، رهبر فقيد ايران است که در دهه ۶۰ خورشيدی گفته بود مجلس در رأس امور است.</p> <p><br /> پس از اين سخنان احمدی&zwnj;نژاد درباره جايگاه مجلس، ۱۷۰ نماينده مجلس با تذکر به رئيس&zwnj;جمهور، خواهان پرهيز وی از &laquo;اظهارات مناقشه&zwnj;آميز و مغاير با قانون و بيانات امام و رهبری&raquo; شدند.</p> <p><br /> آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز در چند ماه اخير از مسئولان خواسته تا اختلافات خود را علنی نکنند اما با اين حال مناقشات مجلس و دولت، باعث موضع&zwnj;گيری تند هر يک از دو طرف عليه يکديگر شده است.<br /> &nbsp;</p>

علی مطهری از نمايندگان مجلس ايران گفته است: «مجلس، صاحب‌کار است و دولت، کارگر و هر دو بايد به وظيفه خود افتخار کنند.»

وی اين سخنان را در پاسخ به محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران بيان کرده که چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ در نشست هيأت دولت با انتقاد از مجلس گفته بود: «بعضی تصور می‌کنند که صاحب‌کار هستند و دولت کارگر.»

احمدی‌نژاد با بيان اينکه «اين تصور غلط است»، افزوده بود: «مجلس جای خود را دارد و قانون‌گذار است. قوه مجريه هم يک قوه مستقل است. نمی‌خواهم بگويم قوه اصلی کشور است و رتبه ارزشی تعيين کنم ولی معلوم است که قوه مجريه کشور را اداره می‌کند و بار سنگين اداره کشور بر دوش دولت است.»

علی مطهری به تارنمای خبرآنلاين گفته است احمدی‌نژاد «نمی‌خواهد قبول کند» که دولت «صرفاً» مجری قوانين مصوب مجلس است.

وی همچنين سخنان احمدی‌نژاد در جلسه چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت هيأت دولت که دولت‌های نهم و دهم را «قانونمندترين» دولت‌های تاريخ ايران ناميده بود، «شبیه شوخی» توصیف کرده است.

علی مطهری: احمدی‌نژاد نمی‌خواهد قبول کند که دولت صرفاً مجری قوانين مصوب مجلس است

اختلاف مجلس و دولت ايران در چند ماه گذشته به شدت افزايش يافته است. برخی از نمايندگان مجلس، دولت را به «قانون‌گريزی» متهم می‌کنند، دولت نيز در مقابل، مجلس را به «دخالت در امور اجرايی» کشور متهم می‌کند.

جايگاه مجلس در کشور نيز يکی ديگر از اختلافات بين دولت و نمايندگان مجلس است.

احمدی‌نژاد، شهريور ۱۳۸۹ در مصاحبه‌ای با روزنامه ايران در مورد قوای سه‌گانه (دولت، مجلس و قوه قضائيه) گفت: «بعضی‌ها يک جمله حضرت امام متعلق به زمانی که نظام ما پارلمانی بوده را برجسته می‌کنند، آن زمان رئيس‌جمهور مسئول اداره کشور نبوده بلکه نخست‌وزير مسئول اداره کشور بوده که از طريق مجلس انتخاب می‌شده است. آن موقع مجلس بالاترين بود. اکنون در قانون اساسی قوه مجريه بار اصلی اداره کشور را بر دوش دارد و قوای ديگر بايد کمک‌اش کنند.»

اشاره احمدی‌نژاد به سخنان آيت‌الله خمينی، رهبر فقيد ايران است که در دهه ۶۰ خورشيدی گفته بود مجلس در رأس امور است.

پس از اين سخنان احمدی‌نژاد درباره جايگاه مجلس، ۱۷۰ نماينده مجلس با تذکر به رئيس‌جمهور، خواهان پرهيز وی از «اظهارات مناقشه‌آميز و مغاير با قانون و بيانات امام و رهبری» شدند.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز در چند ماه اخير از مسئولان خواسته تا اختلافات خود را علنی نکنند اما با اين حال مناقشات مجلس و دولت، باعث موضع‌گيری تند هر يک از دو طرف عليه يکديگر شده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>تا مجلس چه مجلسی باشد و دولت کدام دولت !</p>

  • کاربر مهمان فرهاد - فریاد

    <p>مناقشات دولت و سایر ارکان جمهوری اسلامی پایانی ندارد آقای مطهری شاید در تفسیر قانون اساسی مشکل دارند و باید مطابق قانون از شورای نگهبان کسب تکلیف کنند و بدانند که احمدی نژاد احکام حکومتی را نیز بخشی از قانون می دانند و این حرف آقای مطهری نشان می دهد که احمدی نژاد ولایت محورتر از مطهری ست . اما جریان سنتی روحانیت کجایش به درد آمده که با احمدی نژاد مخالفت می کند ؟ احمدی نژاد در واقع قدرت سنتی آنان را به چالش گرفته است و این تنها بدین دلیل است که جمهوری اسلامی مشروعیت مردمی اش را از دست داده و او می خواهد با شعارهای عامه پسند و چرخش به سمت غرب بساط محافظه کاری سنتی را جمع کند . سیستم سنتی محافظه کارانه ی دولتی با روشهای سی ساله به بن بست رسیده است و احمدی نژاد اکثر مدیران این قشر را خانه نشین کرده است شاخص آن روحانیت است که با حضور متخصصین در جلسات تصمیم گیری یک طلبه حق وتوی تصمیمات تخصصی را داشت . اخراج این گروه برای کارآ نمودن سیستم دولتی اش لازم بود . یا مدیرانی را اخراج نموده که تسلیم سیستم حق وتوی روحانیون بوده اند . احمدی نژاد به خوبی دریافته است که حتی خامنه ای مانع بزرگی بر سر راه کارآیی دولت است احمدی نژاد پس از شش سال مماشات با سیستم سنتی عملا ناکارآیی آن را دریافته است . موج ضدیت درون حکومتی و دعواهای درون حکومتی از منشاء عدم مشروعیت مردمی و ناکارآیی سیستم تاکنونی ست و تاییدی ست که شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی و یا استقلال آزادی و جمهوری اسلامی دچار بن بست و بحران شده است و سراشیبی سقوط را آزمایش می کند . اما احمدی نژاد تصور می کند او ناجی این حکومت امام زمانی ست و این ماموریت الهی اوست . اما ....</p>