ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ قدرت در میان اصولگرایان

نامزدهای ائتلاف اصول‌گرایان معرفی شدند - رئیسی راه خودش را جدا کرد

مهم‌ترین نامزد اصول‌گرایان هنوز از راه نرسیده، به راه دیگری افتاده است. مجری قتل عام زندانیان سیاسی می‌گوید به طور مستقل تصمیم گرفته در انتخابات حضور داشته باشد.

همزمان با اعلام اسامی ۵ نامزد جبهه اصولگرایان موسوم به «جمنا»، ابراهیم رئیسی اعلام کرد که «تصمیم نهایی درباره حضور در انتخابات را مستقلاً اخذ کرده‌ است و در وقت مقتضی بی‌واسطه با مردم در میان خواهد گذاشت.»

صبح پنجشنبه ۱۷ فروردین خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده بودند که ابراهیم رئیسی با به دست آوردن بیشترین آرای تشکل اصول‌گرایان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفته است.

مهم‌ترین سابقه اجرایی ابراهیم رئیسی، که اکنون بر تشکیلات کلان مالی آستان قدس ولایت می‌کند، شرکت در مدیریت کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ است.

رئیسی که خود و طرفدارانش تبلیغات گسترده‌ای را به راه انداخته‌اند تا چهره مردمی و طرفدار محرومان از او نشان دهند در یک اقدام نمادین و چند منظوره از شرکت در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که با نام «جمنا» شناخته می‌شود خودداری کرد و در نامه‌ای که برای این همایش فرستاد، نوشت به علت رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان استان خراسان قادر نیست در همایش شرکت کند.

این نامه را اما صولت مرتضوی، شهردار مشهد - شهری که مردم زلزله‌زده آن شب را در خیابان‌ها به صبح رساندند- در همایش جمنا در شهر آفتاب قرائت کرد. ساعتی بعد از این رویدادها، عباس‌علی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم اعلام کرد که استعفای رئیسی از هیأت نظارت بر انتخابات پذیرفته شده و به این ترتیب مانع قانونی نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری برطرف شد.

پس از پایان اجلاس اصول‌گرایان در شهر آفتاب خبرگزاری فارس که با تیتر درشت نوشته بود: «رئیسی دعوت برای کاندیداتوری را پذیرفت» در خبر دیگری به نقل از «یک منبع آگاه» اعلام کرد که رئیسی سخنگویی برای اعلام نامزدی در همایش امروز جمنا نداشته است.

فارس به نقل از دفتر رئیسی نوشته است:

«حجت‌الاسلام رئیسی سخنگویی برای اعلام نامزدی انتخاباتی در همایش امروز نداشته و صرفاً در پیامی شفاهی به چندین نفر از اعضای حاضر در همایش امروز از حسن ظن برادران انقلابی تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری کرده که به‌زودی توفیق زیارت آنان میسر شود.»

در ادامه آمده که رئیسی «در وقت مقتضی» و  «بی‌واسطه» سخنانش را با مردم در میان می‌گذارد.

پیش از آن سعید جلیلی نیز اعلام کرده بود که تصمیم‌اش درباره شرکت مستقل در انتخابات را هفته دیگر علنی می‌کند. به این ترتیب جنگ قدرت در میان اصول‌گرایان و تشتت آن‌ها همچنان ادامه دارد. یکی دیگر از نمودهای تشتت این است که اصول‌گرایان در همایش شهر آفتاب انتخاب نامزد نهایی از میان ۵ نامزد اعلام شده را به شورای مرکزی واگذار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

پنج نامزد نهایی «جمنا»

دومین مجمع عمومی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»(جمنا) پنجشنبه ۱۷ فروردین در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار شد. تعدادشرکت‌کنندگان ۳ هزار نفر اعلام شده است.

قرار بود در این نشست پس از شنیدن برنامه‌های انتخاباتی ۱۰ نامزد لیست انتخاباتی،  ۵ نفر از آنان انتخاب گردند و نامزد نهایی پس از مناظره انتخاباتی از میان این ۵ نفر برگزیده شود.

ابراهیم رئیسی، محمد باقر قالیباف و پرویز نیکخواه سه نفر از ۱۰ نامزد، در همایش حضور نداشتند. پس از ارائه گزارش شورای مرکزی از روند کارها و مذاکرات انجام شده نامزدهای حاضر در جلسه برنامه خود را اعلام کردند و سپس انتخابات صورت گرفت.

۵ نامزد برگزیده به گزارش تسنیم به ترتیب کسب آراء عبارتند از:

ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش،محمد باقر قالیباف و  پرویز فتاح.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ابراهیم رئیسی، نفر اول در فهرست اصول‌گرایان، از مجموع ۲۳۷۸ رای، ۲۱۴۷ رای را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    با آمدن رئیسی جامعه ایران بشدت دو قطبی میشود . مشارکت بخش میانی و درس خوانده کشور بخاطر ترس از انتخاب رئیسی افزایش خواهد یافت . برخلاف نظر کسانی که انتخابات را تحریم می کنند و سطحی نگر ند مردم راه درست را خودشان بهتر انتخاب میکنند و اعتنایی به آنها ندارند .

  • جاوید

    با سلام فقط با اتکا به خرد جمعی و ری استارت میتوانیم بر ابن جنایتکاران پیروز شویم. ری استارت

  • gsfsdf

    هیچ کدوم مستقل نیستن برای یکبار هم که شده رای ندین ببینید که کشورمان چه میشود این همه رای دادید و این شد و یکبار هم این روش رو امتحان کنید تا خودشان رییس جمهورشان را بیاورند و خودشان به خودشان رای بدهند و شما بی خیال باشید اگر قرا بود اینها کاری انجام دهند در این 38 سال انجام داده بودند کمی فکر کنید حتی بهترینشان هم بیاید گلی به سر ما نمیزند انقد استرس نداشته باشید همه چیزشان دروغ است و ریا