ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی غیرقابل قبول است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اتهام حمله شیمیایی رژیم سوریه به خان شیخون توسط کشورهای غربی را «بی‌اساس» و «غیرقابل قبول» خواند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اتهام حمله شیمیایی رژیم سوریه به خان شیخون توسط کشورهای غربی را «بی‌اساس» و «غیرقابل قبول» خواند.

ولادیمیر پوتین: تا تحقیقات کامل صورت نگرفته نباید سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی کرد

به‌گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه ۶ آوریل / ۱۷ فروردین کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل این مسائل را مطرح کرده است.

بنا به این بیانیه پوتین «تأکید کرده است که پیش از انجام یک تحقیق کامل و بی‌طرف متهم ساختن بی‌اساس هر کسی غیرقابل قبول است.»

پیش از این، کرملین حمله به خان شیخون را «جنایت وحشتناک» خوانده اما افزوده بود که نتیجه‌گیری آمریکا درباره آن با داده‌های عینی مطابقت ندارد.

کشورهای غربی رژیم بشار اسد را مسئول بمباران خان شیخون می‌دانند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با بیان این‌که دمشق از خط قرمز عبور کرده گفته بود که در حال حاضر نگرش‌اش نسبت به رئيس جمهوری سوریه «تغییر کرده» اما جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نداد.

روز سه‌شنبه ۴ آوریل / ۱۵ فروردین ابتدا دیده‌بان حقوق بشر سوریه و کلاه‌سفیدهای این کشور از حمله هوایی به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه خبر دادند و گفتند که این حمله با گاز سمی انجام گرفته و سپس، چند ساعت بعد خبر حمله به بیمارستان خان شیخون که مجروحان در آن تحت درمان قرار داشتند منتشر شد. در این حملات دست‌کم ۷۲ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند که ۱۹ نفر از کشته‌شدگان کودک و ۱۳ نفر زن بودند.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در دست شورشیان است و پس از تصرف کامل حلب توسط ارتش سوریه و متحدانش، این استان مقر اصلی شورشیان شد.

روسیه که متحد نزدیک بشار اسد است گفته که حمله توسط سوریه به یک انبار مهمات شیمیایی شورشیان صورت گرفته و پخش گاز شیمیایی نتیجه عمل شورشیان است و نه حکومت سوریه.

شورشیان این موضوع را رد می‌کنند و کشورهای غربی نیز می‌گویند شواهد به‌دست آمده برخلاف نسخه روس‌ها از ماجراست.

روسیه در نشست فوق‌العاده شورای امنیت نیز به قطعنامه پیشنهادی آمریکا، فرانسه و بریتانیا در این‌باره رأی منفی داد.

روز پنج‌شنبه ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز همین نسخه روسیه از ماجرا را ارائه کرد و گفت: «دولت سوریه هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را از جانب هرکس که باشد محکوم می‌کند و امکان ندارد خود دست به چنین حمله‌ای علیه شهروندانش بزند.»

او ادعای حمله شیمیایی در خان شیخون را کار مخالفان خواند و دلیل آن را شکست‌های نظامی آن‌ها در ماه‌های اخیر دانست.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    یازده سپتامبر به شیوه ای جدید

  • امین

    مرگ بر پوتین جنایتکار...