ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت شماری از شهروندان در جریان بازی گسترش فولاد و استقلال در تبریز

شمار بازداشت‌شدگان بیش از ۱۰ نفر است. این احتمال وجود دارد که این اشخاص به دلیل استفاده از پرچم و پلاکارد برای طرح مطالبات مدنی و سیاسی در ورزشگاه‌ها بازداشت شده‌ باشند.

نیروهای امنیتی هنگام بازی دو تیم گسترش فولاد و استقلال که روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین در ورزشگاه تبریز برگزار شد، شماری از تماشاچیان را دستگیر کردند. گزارش شده است که دست‌کم دو نفر از بازداشت‌شدگان از فعالان شناخته شده ترک هستند که سابقه بازداشت آن‌ها وجود دارد.

بازی دو تیم گسترش فولاد و استقلال در تبریز

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارش کرده است که بازداشت‌شدگان احتمالاً از محیط و فضای ورزشگاه برای طرح مطالبات سیاسی یا مدنی خود استفاده کرده‌‌اند.

شمار بازداشت‌شدگان بیش از ۱۰ نفر گزارش شده است که دو نفر از آن‌ها فعالان شناخته‌شده قومی هستند:‌ اکبر مهاجری و سعداله ساسانی.

سعداله ساسانی پیش از این در جریان تجمع اعتراضی مقابل دادگاه تبریز در زمان اعتصاب غذای مرتضی مرادپور نیز دستگیر شده بود که با قرار وثیقه و تودیع آن، موقتاً آزاد شده بود.

اکبر مهاجر هم از چهره‌های فعال شهر تبریز است که پیش از این هم چندین بار بازداشت شده و حبس کشیده است.

با توجه به سابقه استفاده از پرچم و پلاکارد برای طرح مطالبات مدنی و سیاسی در ورزشگاه‌ها به‌خصوص در شهر تبریز، این احتمال وجود دارد که بازداشت‌شدگان به همین دلیل دستگیر شده باشند.

بازداشت تماشاگران مسابقات فوتبال به دلیل طرح شعارهای مدنی و سیاسی به‌خصوص در نواحی شمال غرب کشور پیش از این نیز سابقه داشته است. به عنوان نمونه شمار زیادی از تماشاگران مسابقات تیم تراکتورسازی تبریز به دلیل سردادن شعارهای مرتبط به مطالبات قومی در استادیوم دستگیر و به اتهام اخلال در نظم عمومی محاکمه و محکوم شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.