ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش قیمت نفت به دنبال حمله آمریکا به سوریه

قیمت نفت پس از حمله آمریکا به سوریه، بیش از ۲ درصد افزایش داشت هرچند چون به نظر می‌رسید هیچ تهدید فوری‌ای نسبت به این منابع وجود ندارد این قیمت‌ها دوباره کاهش یافت.

قیمت نفت پس از حمله آمریکا به سوریه، بیش از ۲ درصد افزایش داشت هرچند چون به نظر می‌رسید هیچ تهدید فوری‌ای نسبت به این منابع وجود ندارد این قیمت‌ها دوباره کاهش یافت.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده که او در واکنش به حملات شیمیایی سوریه به غیرنظامیان و برای تامین منافع مردم آمریکا در مقام رژیم اسد، دستور این حملات را داده است.

قبل از این حمله، قیمت نفت برنت به ۵۶.۰۸ دلار برای هر بشکه رسیده بود. سپس قیمت به ۵۵.۶۲ دلار برای هر بشکه رسید و هنوز ۱.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نفت خام تگزاس هم بیش از دو درصد افزایش قیمت داشته و به ۵۲.۹۴ دلار برای هر بشکه رسیده و سپس با اندکی کاهش، به ۵۲.۴۶ دلار یعنی ۱.۴۵ درصد افزایش دست یافته است.

برای هر دو کمپانی این رقم بالاترین قیمت از اوایل مارس گذشته است.

با اینکه سوریه تولید نفت خود را کاهش داده، وضعیت این کشور در خاورمیانه و متحدانش نگرانی‌هایی را درباره گسترده شدن  درگیرهای و ایجاد مشکل بر سر راه انتقال محموله‌های نفتی ایجاد کرده است.

این پرسش وجود دارد که واکنش روسیه و ایران دو کشور بزرگ تولید کننده نفت جهان و متحدان اسد چه خواهد بود.

ایران و روسیه هر دو حمله به سوریه را محکوم کرده‌اند.

این حملات همچنین بازارهای جهانی را لرزانده است. در حالی که قیمت محصولات مطمئن و امنی مانند طلا شروع به افزایش کرده، بازارهای سهام و دلار ایالات متحده سقوط کرده‌اند.

خارج از حوزه انرژی، سرمایه گذاران به سمت بخش های دفاعی در حال حرکت هستند، به خصوص در حوزه‌های آب و برق و کارگران معدن طلا.

مقامات آمریکا گفته‌اند که حمله به پایگاه نظامی سوریه با ۵۹ موشک انجام شده است، این حملات به روسیه اطلاع داده شده و آنها به مکان‌هایی که نیروهای نظامی روسی در آنها حضور داشته‌اند حمله نکرده‌اند.

در حوزه عرضه نفت، با وجود تلاش‌های سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) حملات اخیر منجر به کاهش عرضه برای بالا نگه داشتن قیمت شده است.

حجم نفت خام در سطح جهان در ماه مارس به ۱.۴ میلیارد بشکه (حدود ۴۵.۶ میلیون بشکه در روز) رسید که  از ۱.۱ میلیارد بشکه در فوریه بالاتر رفته بود. به دلیل کوتاه‌تر بودن ماه فوریه، در ماه مارس، این رقم مشابه ماه فوریه یعنی ۴۵.۵ میلیون بشکه در روز بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.