ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ماراتن تهران مردانه-زنانه شد

رقابت‌های «دوی بین المللی پارس» در بخش مردان برگزار شد.

رقابت‌های «دوی بین المللی پارس» در بخش مردان برگزار شد. قرار است عصر امروز زنان در رقابتی جداگانه مسافت ده کیلومتری را دور دریاچه ورزشگاه آزادی بدوند.

امروز صبح هم‌زمان با ماراتن مردانه تهران، عده‌ای از دوندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در اعتراض به تفکیک جنسیتی و محدود کردن زنان در تهران دویدند.

در حالی که قرار بود مسیر این مسابقه استادیوم آزادی، میدان آزادی و میدان فردوسی و بالعکس باشد، دو روز پیش از شروع مسابقه و با مخالفت شورای تامین تهران، مسیر تغییر کرده و دوندگان مسیر ورزشگاه آزادی، دهکده المپیک و برعکس را دویدند.

در همین حال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نوشته است که بر خلاف اعلام برگزارکنندگان مسیر دو ۴۲ کیلومتر نبوده است. بنا بر این گزارش دوندگان مسیر ۴۰ کیلومتری را در این ماده دویده‌اند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی، مجید کیهانی نیز در مورد برگزاری مسابقه در مسیری که مردم قادر به تماشای آن نبودند، گفته است که «باید آرام آرام مردم را با دوومیدانی آشنا کنیم و حضور همین جمعیتی که هم‌اکنون در ورزشگاه آزادی حضور دارند برای ما رضایت‌بخش است.»

 پیش‌تر گفته شده بود ۲۸ آمریکایی برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند، که به گفته رئیس فدراسیون دو و میدانی از آمریکا هیچ ورزشکاری در این ماراتن شرکت نداشت و تنها یک ایرانی مقیم آمریکا در این رویداد حاضر بوده است.

همچنین حمید سعادت، مدیر روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی در خصوص دلیل عدم اجازه به زنان برای دویدن در کنار مردان گفته است «ما نمی‌توانیم به دونده‌های زن خارجی بگوییم ۴۲ کیلومتر با مقنعه و لباس بدوند.» صبح امروز در اعتراض به تفکیک جنسیتی در این مسابقه، عده‌ای از دوندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای زن و مرد در مسیری جداگانه دویدند.

بنا بود که در این ماراتن ۲۰۰ دونده از ۴۰ کشور خارجی در کنار ۵۰۰ دونده ایرانی بدوند. در پایان بخش مردان این ماراتن محمدجعفر مرادی، صاحب رکورد این رشته در ایران و نماینده ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مقام نخست رسید. بخش زنان این رویداد بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

تصاویری از این رویداد را در ادامه ببینید:

[sliderpro id="353"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دویدنت را میبویند مبادا گفته باشی دوستت دارم

    مردم صبح تا شب در حال دویدنند برای یه لقمه نون حالا که میخوان یه روز برای شادی خودشون بدوند هزار جور محدودیت میذارن.