ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران هزینه جوایز نقدی مسابقات جهانی شطرنج زنان را پرداخت نکرده است

فدراسیون شطرنج ایران باید هزینه جوایز نقدی مسابقات جهانی زنان تهران را پیش از برگزاری به حساب فیده واریز می‌کرد اما هنوز این مبلغ را دو ماه پس از مسابقات به طور کامل پرداخت نکرده

با گذشت دو ماه از مسابقات جهانی شطرنج زنان در ایران، فدراسیون شطرنج این کشور هنوز جوایز را پرداخت نکرده است.

در آخرین مذاکرات بین ایران و فیده، مهلتی دو هفته‌ای برای پرداخت بدهکاری ایران بر سر جوایز نقدی تعیین شده بود که این هفته به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون شطرنج ایران موظف بود ۴۵۰ هزار دلار هزینه جایزه نقدی ۶۳ بازیکن شرکت‌کننده در مسابقات جهانی زنان را پیش از برگزاری این مسابقات به حساب فدراسیون بین‌المللی شطرنج (فیده) واریز کند. اما دو ماه پس از پایان مسابقات هنوز این مبلغ به طور کامل واریز نشده است.

فدراسیون شطرنج ایران به پشتوانه تعهدات مالی وزارت ورزش این کشور و چندین حامی مالی دیگر میزبانی مسابقات بین‌المللی شطرنج زنان را برعهده گرفت. اما بنا به گزارش‌ها، وزارت ورزش قادر به تأمین منابع مالی وعده‌داده‌شده نبود و همین مسئله باعث شد تا فدراسیون شطرنج ایران اکنون سه میلیارد تومان بدهکار باشد.

به گزارش مهر، در آخرین مذاکرات بین ایران و فیده، مهلتی دو هفته‌ای برای پرداخت بدهکاری ایران بر سر جوایز نقدی تعیین شده بود که این هفته به پایان رسید.

ایران در جریان سه‌هفته برگزاری مسابقات در تهران طی دو مرحله ۱۶۰ هزار دلار برای جایزه نقدی بازیکنان در اختیار فیده قرار داد و سپس در قسط دیگری بخش دیگر این بدهی را پرداخت. اما فدراسیون شطرنج ایران از مجموع ۴۵۰ هزار دلار جوایز نقدی، هنوز ۱۸۰ هزار دلار به فیده بدهکار است. فدراسیون شطرنج ایران همچنین باید ۱۷۵ هزار دلار دیگر بابت هزینه‌های جانبی به فیده پرداخت کند. به این ترتیب، مجموع بدهی ایران به فیده به سه میلیارد تومان می‌رسد.

پیشتر مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج گفته بود که در این هفته «قطعاً بدهی خود را بابت جوایز نقدی مسابقات شطرنج زنان جهان به فیده پرداخت می‌کنیم.»

فدراسیون شطرنج ایران در حالی از عهده بدهی‌های پیشین برنیامده که اخیراً توانسته میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا را از آن خود کند.

دبیر فدراسیون شطرنج گفته که برای تأمین بدهی‌ها، «روی کمک وزارت ورزش حساب کرده‌ایم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.