ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ عضو طالبان پاکستان در درگیری با پلیس کشته‌شدند

۱۰ عضو جماعت احرار، وابسته به طالبان پاکستان در درگیری مسلحانه با نیروهای پلیس پاکستان در لاهور کشته شدند. یکی از این کشته‌شدگان چهره‌ای کلیدی در بمب‌گذاری‌های گذشته بوده‌است.

پلیس پاکستان از کشته‌شدن ۱۰ عضو طالبان در یک درگیری در شهر لاهور خبر داد.

طالبان پاکستان

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ۱۰ پیکارجوی مسلح جماعت احرار، گروهی وابسته به طالبان پاکستان شنبه هشتم آوریل در درگیری مسلحانه با نیروهای پلیس پاکستان در لاهور کشته شدند. یکی از این کشته‌شدگان چهره‌ای کلیدی در بمب‌گذاری ماه فوریه بود که ۱۳ کشته برجای گذاشت.

این درگیری چند روز پس از حمله انتحاری طالبان پاکستان به ارتش این کشور در لاهور رخ داد که طی آن دست‌کم شش تن کشته و ۱۸ تن زخمی شدند.

از آغاز سال جدید میلادی درگیری‌ها بین اسلام‌گرایان افراطی و نیروهای امنیتی این کشور تشدید شده و با افزایش حملات طالبان پاکستان، افراد بیشتری جان خودشان را از دست داده‌اند. ناآرامی‌های جدید امیدها به دولت نواز شریف، نخست‌وزیری را برای تثبیت آرامش در پاکستان کم‌رنگ‌تر کرده‌است.

پلیس گفته‌است که در جریان عملیات دستگیری پنج پیکارجوی مسلح و ضبط سلاح‌های آنان، گروهی دیگر از اعضای مسلح طالبان به آنها حمله‌ور شده‌اند.

یکی از کشته‌شدگان کسی بود که در بمب‌گذاری ماه فوریه در لاهور نقشی اساسی در پشتیبانی عملیات داشته. تصویر او در دوربین‌های مداربسته در کنار فرد بمب‌گذار ثبت شده‌بود. در این حمله ۱۳ تن کشته شدند.

پلیس او را در بمب‌گذاری روز عید پاک در سال گذشته در لاهور نیز دخیل می‌داند. بمب‌گذاری سال گذشته بیش از ۷۰ تن را در یک پارک عمومی به خاک و خون کشید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.