ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش آرای چپ‌گرایان؛ رقابت‌های ریاست‌جمهوری فرانسه تنگاتنگ می‌شود

درحالی‌که نظرسنجی‌ها از کاهش آرای ماکرون و لوپن حکایت دارند، محبوبیت ژان‌لوک ملانشن، نامزد چپ‌گرایان «فرانسه سرکش» افزایش یافته‌است. فیون نیز بخشی از حمایت ازدست‌رفته را برگردانده.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که با محبوب‌شدن نامزد چپ‌گرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، این رقابت‌ها تنگاتنگ شده‌اند.

راهپیمایی در حمایت از ملانشن، نامزد چپ‌گرایان «فرانسه سرکش»

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دو نظرسنجی جمعه هفتم آوریل نشان دادند که شکاف بین دو پیشتاز درازمدت رقابت‌ها، مارین لوپن و امانوئل ماکرون با دیگر نامزدها کاهش یافته‌است.

نظرسنجی اودوکسا برای مجله لوپوآن نشان داد که درصد آرای اختصاص‌یافته به ماکرون نسبت به هفته گذشته دو و نیم درصد کاهش داشته و او اکنون با ۲۳.۵ درصد پیشتاز است.

لوپن نیز که در آغاز نظرسنجی‌ها بیشترین آرا را به خود اختصاص داده بود، یک بار دیگر با نیم درصد اختلاف نسبت به ماکرون در رده دوم قرار گرفت. فرانسوا فیون که پیش از این به دلیل رسوایی‌های مالی مربوط به دستمزدهای همسرش آرای طرفداران را از دست داده بود، با رشد یک و نیم درصدی با ۱۸.۵ درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفت.

شگفتی اصلی افزایش دو درصدی محبوبیت ژان‌ـ‌لوک ملانشن، نامزد به اصطلاح چپ افراطی یا جنبش چپ‌گرای «فرانسه سرکش» است که اکنون با ۱۸ درصد در تعقیب فیون است.

تنها دو نامزد رده‌های نخست به دور دوم انتخابات راه می‌یابند. بر اساس نظرسنجی‌ها، اگر ماکرون همراه با لوپن به دور دوم راه یابد، به راحتی پیروز خواهد شد.

تحلیلگر نظرسنجی اودوکسا نوشته است که نتایج جدید نشان‌دهنده موقعیت متناقض ماکرون است. به باور این تحلیلگر، «ماکرون که زمانی از پیروزی در دور دوم مطمئن بود، اکنون دیگر از راه یافتن به آن مرحله هم مطمئن نیست.»

اجراکنندگان نظرسنجی همچنین تذکر داده‌اند که بسیاری از رأی‌دهندگان، به‌خصوص رأی‌دهندگان طیف چپ هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند.

نظرسنجی دومی نیز از سوی هریس اینتراکتیو منتشر شد که ماکرون را با ۲۴ درصد در رده نخست قرار می‌داد؛ آماری که نشان از کاهش دو درصدی محبوبیت او در یک هفته اخیر داشته است. طبق این نظرسنجی لوپن با ۲۳ درصد در رده دوم، فیون با ۱۹ درصد سوم، و ملانشن با ۱۸ درصد در رده چهارم است.

ملانشن در نظرسنجی هریس اینتراکتیو رشد خیره‌کننده‌ای داشته. محبوبیت نامزد چپ‌گرایان در یک هفته اخیر چهار و نیم درصد افزایش نشان داده‌است.

ملانشن ۶۵ ساله نامزد جنبش «فرانسه سرکش»، ائتلافی میان چندین گروه کوچک چپ‌گرای فرانسه است. او وعده داده که فرانسه را از ناتو بیرون بکشد و عضویت در اتحادیه اروپا را به طور جدی مورد بازبینی قرار دهد.

پس از مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در سه‌شنبه گذشته، بینندگان ملانشن را از دیگر نامزدها «قانع‌کننده‌تر» دانستند. ملانشن به صورت هفتگی در کانال یوتیوبی‌اش ویدئو منتشر می‌کند و اودوکسا می‌گوید وب‌سایت کارزار انتخاباتی او بیشترین بازدید را در میان تمام دیگر نامزدها داشته است.

ملانشن در نخستین دور رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ تنها ۱۱.۱ درصد آرا را به خود اختصاص داد؛ کمتر از آنچه نظرسنجی‌ها نشان داده بودند.

ماکرون، کاندیدای میانه‌روی حامی اتحادیه اروپا است که وزیر اقتصاد و بانکدار سابق بوده. او در صدد است تا با اتکا به عدم محبوبیت سوسیالیست‌ها و شکاف پیش‌آمده بین چپ‌گرایان در حمایت از حزب سوسیالیست یا چپ‌گرایان رادیکال‌تر همچون ملانشن، آراء طرفداران سنتی این طیف را از آن خود کند. سوسیالیست‌ها که بنوآ امون، وزیر آموزش و پرورش سابق نامزد آنها است، شانسی برای راهیابی به دور دوم انتخابات ندارند.

منتقدان ماکرون نیز می‌گویند که او تجربه کافی برای اداره دولت ندارد.

نامزد محافظه‌کاران که زمانی بخت اصلی پیروزی دانسته می‌شد، به دلیل رسوایی‌های مالی مرتبط با دستمزدهای همسرش بخشی از حامیانش را از دست داده‌است. با این حال، نظرسنجی‌ها از نیروگرفتن دوباره کارزار او خبر می‌دهند.

نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه جمعه بالاخره از نامزدی فیون برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام حمایت کرد؛ اتفاقی که شاید حمایت از این کاندیدای رسوایی‌زده را بالاتر ببرد.

سارکوزی در حساب توئیتری خود نوشت: «دیگر جایی برای تردید باقی نمانده....فرانسوا فیون تنها نامزد دارای تجربه کافی برای ایجاد تغییرات مورد نیاز در فرانسه است».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.