ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف یک وسیله‌ انفجاری در پایتخت نروژ

پلیس اسلو پس از کشف یک وسیله انفجاری در محله‌ای معروف، آن را در فضایی کنترل‌شده منفجر کرد. یک مظنون به بمب‌گذاری نیز بازداشت شده و بازجویی‌ها از او ادامه دارد.

پلیس نروژ «دستگاهی شبیه به بمب» را شنبه هشتم آوریل در مرکز اسلو، پایتخت این کشور کشف و در فضایی کنترل‌شده، منفجر کرد. یک مظنون به بمب‌گذاری نیز دستگیر شده و بازجویی‌ها از او ادامه دارد.

پلیس اسلو احتمالا یک بمب را کشف و منفجر کرد - منبع عکس: توئیتر

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک دستگاه مشکوک چند دقیقه پس از رسیدن گروه تخصصی بمب و مواد منفجره پلیس اسلو به محل حادثه منفجر شده‌است. یک سخنگوی پلیس نروژ در این باره گفته که صدای انفجار حاصله نشان انفجاری قوی‌تر از مواد منفجره به‌کاررفته از سوی پلیس بود؛ به عبارت دیگر، احتمالاً خود این دستگاه منفجرشده نیز بمبی حاوی مواد انفجاری بود.

با این حال پلیس گفت که ظاهراً قدرت انفجاری این بمب اندک بوده و تنها خسارت‌های محدودی می‌توانسته ایجاد کند.

با اینکه پلیس نروژ هم‌اکنون یک مظنون را در بازداشت دارد، اما از دادن جزئیات درباره هویت او امتناع کرده‌است.

پلیس امنیتی نروژ (PST) نیز کمی بعدتر در توئیتی اعلام کرد که پرونده این بمب‌گذاری احتمالی را از پلیس محلی تحویل گرفته‌است.

دستگاه انفجاری احتمالی در منطقه گرن‌لند پایتخت نروژ، محله‌ای چندملیتی و محل میکده‌ها و رستوران‌های معروف و نیز چندین مسجد است. ایستگاه اصلی پلیس نیز در این محله قرار دارد؛ درست در یک کیلومتری محلی که دستگاه مشکوک کشف شد.

هنوز از جزئیات حادثه اسلو و انگیزه‌های احتمالی مظنون بازداشت‌شده اطلاعی در دست نیست. اما در هفته‌های اخیر حملات اسلام‌گرایان افراطی ملهم از گروه دولت اسلامی (داعش) یا مرتبط با این گروه در کشورهای اروپایی افزایش یافته‌است.

جمعه نیز در سوئد، کشور همسایه نروژ یک اسلام‌گرای افراطی با کامیون به داخل مردم زد، چهار تن را کشت و ۱۵ تن را زخمی کرد. پلیس سوئد این حمله را تروریستی خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.