ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه تخریب میراث فرهنگی: این‌بار یک عمارت قاجاری در دزفول

مأموران شهرداری دزفول عمارت «شیخ عیسی» را که ۱۳۰ سال از ساخت آن گذشته بود، بدون مجوز به طور کامل تخریب کردند. بنای شیخ عیسی در آستانه ثبت در فهرست آثار میراث فرهنگی ملی ایران بود.

یک عمارت متعلق به دوران قاجار در آستانه ثبت در فهرست آثار ملی بدون مجوز تخریب شد.

آنچه از عمارت «شیخ عیسی» برجا ماند

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مأموران شهرداری دزفول صبح جمعه ۱۸ فروردین‌ عمارت «شیخ عیسی» را که ۱۳۰ سال از ساخت آن گذشته بود، به طور کامل تخریب کردند.

بنای شیخ عیسی در آستانه ثبت در فهرست آثار میراث فرهنگی ملی ایران بود.

تخریب میراث فرهنگی در ایران مسئله جدیدی نیست. در سال‌های اخیر این مسئله بارها مطرح شده و اگرچه دولت حسن روحانی وعده داد که در برابر سوء مدیریت در زمینه میراث فرهنگی بایستد، اما این تخریب‌ها ادامه یافته.

در سال ۹۵ بناهای تاریخی بسیاری در معرض تخریب عمدی یا ناشی از بی‌توجهی قرار گرفتند.

بخشی از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی که سال گذشته تخریب شدند، در معرض تخریب قرار گرفتند، یا بر اثر بی‌توجهی مسئولان وضعیت‌شان وخیم‌تر شد، از این قرار هستند: خانه تدین در اصفهان، پل‌های تاریخی لرستان و طاق کشکان در آنجا، امامزاده حمزه علی در چهارمحال و بختیاری، خانه بچاری در آبادان، کاروانسرای مجیدی در استان اصفهان، حمام شنب‌غازان آذربایجان، پل خشتی گیشه دمرده (عروس مرده) در گیلان و عمارت خواجه آوادیس و نیز بنای ابریشمی در رشت، خانه قمرالملوک امیرسلیمانی، باغ شاهزاده کرمان، بقعه شیخ جبرئیل در اردبیل، حسینیه خلیلیان بابل و الی آخر.

شهرداری بنای تاریخی شیخ عیسی دزفول را بدون اخذ مجوز از اداره میراث فرهنگی دزفول تخریب کرده‌است. عمارت شیخ عیسی دارای مالکیت شخصی بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی هژبری

    حال فکرش را کنید که زمام امور بسیاری از ابنیه تاریخی بر اساس برنامه ششم توسعه قرار است به شهرداری ها سپرده شود. دردناک است که عده‌ای برای تامین منافع خود اینچنین منابع ملی را به فنا می دهند

  • میثم

    خب تخریب کرده به کسی ربطی نداره بنا شخصی بوده می خواد بجاش برج بسازه بنای فرهنگی یعنی چی؟