ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تایید خرید و فروش نوزادان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبرهایی را که در سال‌های گذشته درباره خرید و فروش نوزادان زنان معتاد منتشر می‌شد تایید کرده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبرهایی را که در سال‌های گذشته درباره خرید و فروش نوزادان زنان معتاد منتشر می‌شد تایید کرده است. او همچنین اعتیاد دانش‌آموزان را تایید کرده اما گفته شیوع آن زیاد نیست.

 علی مویدی در نخستین نشست خبری در سال ۹۶ خرید و فروش نوزاد زنان معتاد به ویژه در محله شوش تهران را تایید کرده و گفته: «ما از قبل اخباری را در این زمینه داشتیم بعد از رسانه‌ای شدن این مبحث از سوی عضو شورای شهر دو تیم مجرب برای شناسایی دیگر مناطق آلوده در شوش اعزام شدند و یک تیم هم موظف به شناسایی افرادی شد که به عنوان دلایل اقدام به ترغیب زنان معتاد به بارداری می‌کنند.»

مویدی اما گفته که موضوع به آن کیفیتی که در گزارش‌ها مطرح شد نبوده با این حال این کلونی‌ها مشخص شده و برخوردهای لازم صورت گرفته است و در آینده ای نزدیک نتایج برخورد با آنها به مردم ارایه می شود.

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی، دی ماه گذشته وجود تجارت کودکان را تایید کرده و گفته از برنامه‌های بهزیستی برای جلوگیری از این تجارت، تشویق مادران به گرفتن رحم اجاره‌ای است.

او گفته بود که بهزیستی تمی‌تواند به مساله خرید و فروش کودکان وارد شود چون این مساله کاملا در اختیار قوه قضائیه و نیروی انتظامی ‌و دادستانی است.

شهریور ماه گذشته، شهیندخت مولاوردی به خبرگزاری ایلنا گفت که حتی در شکم مادر هم نوزادان فروخته می‌شوند و با اینکه آماری از آنها در دست نیست، اما آنقدر تعداد آن زیاد بوده که تبدیل به یک خبر شده است.

معاون زنان و امور خانواده پدیده فروش کودکان را یک اتفاق چند عاملی خوانده و گفته بود فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، اعتیاد، کارتن‌خوابی و ازدواج کودکان از جمله عواملی هستند که می‌تواند باعث سوق دادن زنان به سمت فروش کودکان خود شود.

آبان ماه سال ۱۳۹۴، فاطمه دانشور، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که سال‌هاست شاهد خرید و فروش نوزادان در بیشتر نقاط ایران است. او گفت خرید و فروش کودکان خیابانی در تهران افزایش یافته است.

فاطمه دانشور گفته بود که موضوع خرید و فروش نوزادان نه تنها تازه نیست بلکه پدیده‌ای است که ۱۰ سال است درگیر آن است و «بارها و بارها شاهد این اتفاق در اقصی نقاط کشور به‌ویژه تهران» بوده ‌است.

در مهرماه سال گذشته «جام جم آنلاین» در گزارشی نوشت کودکان کار در تهران بر اساس جنسیت و تجربه‌ای که دارند بین ۱۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

علاوه بر این بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های ایران منتشر شده، برای نوزادانی که پیش یا پس از تولد به خانواده‌های بدون فرزند فروخته می‌شوند، بیش از ۲۰ میلیون تومان پول پرداخته می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.