ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از یکصد کشته و زخمی در انفجارهای دو کلیسای مسیحیان مصر

دو انفجار در کلیسای قبطی‌ها در طنطا و اسکندریه دست‌کم ۲۷ کشته و ۸۰ مجروح بر جای گذاشت. هنوز کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته، اما داعش سابقه چنین اقدامی را دارد.

بر اثر وقوع یک انفجار در یک کلیسای قبطی‌های مصری در طنطا دست‌کم ۲۵ تن کشته و ۶۰ تن دیگر مجروح شدند. چند ساعت بعد نیز یک بمب‌گذار انتحاری به کلیسایی در اسکندریه حمله کرد.

كلیسایی که سال گذشته در قاهره هدف حمله داعش قرار گرفت - عکس آرشیوی

انفجار نخست یکشنبه ۹ آوریل در کلیسای مارجرجیس در طنطا، شهری در منطقه دلتای رود نیل رخ داد. طنطا در یکصد کیلومتری قاهره واقع است. تلفات این انفجار از لحظه وقوع تا کنون به دلیل شدت جراحت‌های واردشده بالاتر رفته‌است.

درست چندساعت بعد در انفجاری انتحاری یکشنبه ۹ آوریل در برابر کلیسای مرقص قدیس در اسکندریه دست‌کم دو تن کشته و ۲۱ تن دیگر مجروح شدند.

انتظار می‌رود تلفات انفجار دوم نیز افزایش یابد.

برخی گزارش‌ها هم‌اکنون تلفات در کلیسای اول را دست‌کم سی تن و کلیسای دوم را هشت تن ذکر کرده‌اند.

انفجار کلیسای قبطی‌های طنطا آخرین حمله از سلسله حملات اسلام‌گرایان افراطی به اقلیت مسیحی مصر است. این اسلام‌گرایان افراطی که با گروه «دولت اسلامی» (داعش) هم‌پیمان شده‌اند، تا کنون بمب‌گذاری‌های مرگباری را در کلیساهای مصر انجام داده‌اند.

داعش در گذشته ویدئویی منتشر کرد و در آن ادعا کرد که کارزار قتل و خشونت خود علیه مسیحیان را تقویت خواهد کرد.

دور جدید حمله داعش به مسیحیان مصر پس از انفجار انتحاری یک کلیسا در قاهره آغاز شد. این انفجار صبح یکشنبه ۱۱ دسامبر/ ۲۱ آذر در یک نمازخانه منتهی به سالن اصلی کلیسای مرقس مقدس (سن‌مارک)، کلیسای جامع قبطی‌ها در قاهره، پایتخت مصر رخ داد که بر اثر آن ۲۸ تن کشته زخمی شدند. بسیاری از این کشته‌شدگان را زنان و کودکانی تشکیل می‌دهند که برای شرکت در مراسم دعای روز یکشنبه به کلیسا رفته‌بودند.

همچنین در پی تهدیدها و ترورهای داعش، دانشجویان و خانواده‌های مسیحی از صحرای سینا به مناطق دیگر گریختند. اگرچه حمله جدید نه در صحرای سینا که در دلتای رود نیل رخ داده.

هنوز کسی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. این بمب‌گذاری تنها یک‌هفته پیش از عید پاک قبطیان و در آستانه بازدید پاپ فرانسیس از مصر رخ می‌دهد.

قبطی‌های مصر ــ نامی که به مسیحیان ارتدوکس این کشور اطلاق می‌شود ــ حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۰ میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند. آنها بزرگترین جامعه مسیحی خاورمیانه هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.