ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صلاحیت حمید رسایی بالاخره تأیید شد

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات درحالی صلاحیت رسایی را برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم تأیید کرد که پیش از آن صلاحیت او در هیأت اجرایی دو بار رد شده‌بود.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، حمید رسایی، چهره جنجالی اصول‌گرایان تندرو و متهم به فساد مالی را برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم در حوزه اصفهان تأیید کرد.

رسایی یک اصول‌گرای تندرو است

رسایی نماینده تهران در مجلس نهم بود. او برای شرکت در رقابت‌های مجلس دهم در حوزه تهران نیز ثبت‌نام کرد اما از سوی هیأت اجرایی انتخابات تهران رد صلاحیت شد.

با این حال، این نماینده سابق و مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی، برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم از اصفهان نامزد شد.

ایلنا پیشتر گزارش داده‌بود که هیأت اجرایی انتخابات صلاحیت او را دوباره رد کرده‌است. رسایی به شورای نگهبان اعتراض کرد و این‌بار هیأت مرکزی نظارت صلاحیت او را تأیید کرد. او ادعا می‌کرد رد صلاحیتش سیاسی و به خاطر انتقاداتش از دولت و مطالب هفته‌نامه ۹ دی است.

پیشتر رسایی به‌عنوان مدیر مسئول ۹ دی به خاطر انتشار مطلبی در این هفته‌نامه درباره علی لاریجانی، رئیس مجلس به شلاق و حبس محکوم شده‌بود.

رسایی از اصول‌گرایان تندرو منتقد دولت و موسوم به «دلواپسان هسته‌ای» است که با برجام مخالف بودند.

رسایی به این دلیل می‌تواند برای نمایندگی اصفهان در مجلس شورای اسلامی رقابت کند که پیشتر مجلس صلاحیت ورود مینو خالقی، نماینده اصلاح‌طلب را رد کرده‌بود. دلیل ردصلاحیت او «حضور نامتعارف» در خارج ایران و مشکل حجاب عنوان شد. حالا یکی از تندروترین محافظه‌کاران ایران که گزارش‌هایی از محکومیت او به فساد مالی نیز منتشر شده، شانس تکیه براین کرسی را یافته است.

این انتخابات در اصفهان همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری در ایران، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

۱۳۱ داوطلب برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس در اصفهان ثبت نام کرده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    اینا هرکس *** ماله و نوکره رهبره روصلاحیتشو ندیده تایید میکنن،،این معنای دموکراسی آخوندیه