ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن شش معترض کشمیری در تیراندازی پلیس هند

معترضان موافق تحریم انتخابات در شهر سرینگر تجمع کرده‌بودند. پلیس در آغاز برای مقابله با آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرده، اما در ادامه پاسخ سنگ‌پراکنی معترضان را با گلوله داده‌است.

تظاهرات معترضان در کشمیر با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و طی آن شش‌ تن کشته و بیش از ۲۰ تن زخمی شدند.

جوانان معترض کشمیری در حال درگیری با نیروهای امنیتی هند - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این اعتراض‌ها یکشنبه ۹ آوریل ضمن انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس سفلی (لوک‌سابا) در شهر سرینگر، در منطقه کشمیر رخ داد.

گروه‌های استقلال‌طلب کشمیر خواستار تحریم انتخابات شده‌بودند. به همین دلیل رأی‌گیری در شرایط شدید امنیتی و با درصد مشارکت بسیار پایین آغاز شد.

یک مقام ارشد پلیس محلی به رویترز گفته است که در محله بودگم شهر سرینگر معترضان موافق تحریم انتخابات تجمع کرده‌بودند. پلیس در آغاز برای مقابله با این تجمع از گاز اشک‌آور استفاده کرده، اما در ادامه پاسخ سنگ‌پراکنی معترضان را با گلوله داده‌است.

در ادامه اعتراض‌ها به سرتاسر کشمیر کشیده شد. در این اعتراض‌ها بیش از ۲۰ تن مجروح شده‌اند.

در اثر این اعتراض‌ها دست‌کم ۷۰ پایگاه رأی‌گیری بسته شد و در برخی پایگاه‌ها ماشین‌های رأی‌گیری به آتش کشیده شدند.

انتخابات میان‌دوره در سرینگر برای تعیین تکلیف یک کرسی خالی این حوزه در مجلس سفلی هندوستان است. یک انتخابات دیگر نیز برای دومین کرسی خالی این حوزه روز ۱۲ آوریل برگزار می‌شود. نتایج این دو رأی‌گیری در ۱۵ آوریل اعلام خواهد شد.

کشمیر منطقه‌ای بسیار پرتنش است. کشمیر در منطقه هیمالیا، منطقه‌ مورد مناقشه هر دو دولت هند و پاکستان است و گرچه بین این دو کشور تقسیم شده، هر دو دولت ادعای مالکیت تمام آن را دارند. هند و پاکستان تا کنون سه بار با یکدیگر جنگیده‌اند که دو بار آن بر سر کنترل کشمیر بوده.

این دو سال ۲۰۰۳ آتش‌بس بر سر نزاع‌های کشمیر را پذیرفتند اما باز هم تاکنون بارها به روی یکدیگر و غیرنظامیان کشمیر آتش گشوده‌اند.

اما گروه‌های کشمیری مخالفی نیز وجود دارند که خواهان استقلال کشمیر هستند و برخی از آنها دست به بمب‌گذاری و ترور می‌زنند. دولت‌های پاکستان و هند هر دو بارها در سرکوب معترضان کشمیری و فعالان آنها مشارکت کرده‌اند.

هندوستان پاکستان را به حمایت از جدایی‌طلبان فعال در ناحیه تحت کنترل خود متهم می‌کند. اسلام‌آباد اما این اتهام‌ها را رد کرده.

پس از آنکه برهان وانی، رهبر شبه‌نظامیان «حزب المجاهدین» در ۸ ژوئیه ۲۰۱۶ در درگیری با نیروهای امنیتی هند کشته شد، خشونت‌ها در کشمیر هند بالا گرفته است. برهان وانی به خاطر فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی علیه حکمرانی دولت هند محبوب شده‌بود.

شورش‌های رخ‌داده پس از مرگ وانی تا کنون به کشته‌شدن بیش از ۹۰ غیرنظامی و مجروحیت بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی دیگر انجامیده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.