ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست هفت کشور صنعتی جهان در ایتالیا آغاز شد

وزاری خارجه هفت کشور صنعتی جهانی در لوکا دو روز پرمشغله را در پیش روی دارند. بحران سوریه و تنش میان مسکو و واشنگتن در مرکز توجه آنان قرار دارد.

پیش از  آنکه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به مسکو سفر کند، وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان در شهر لوکا در ایتالیا برای رایزنی و گفت‌وگو درباره مهم‌ترین چالش‌های جهانی گرد آمده‌اند.

وزاری خارجه هفت کشور صنعتی جهانی در لوکا دو روز پرمشغله را در پیش روی دارند. بحران سوریه و تنش میان مسکو و واشنگتن در مرکز توجه آنان قرار دارد.

در مرکز گفت‌وگوهای وزاری خارجه هفت کشور صنعتی جهان بحران سوریه در پرتو حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات در سوریه قرار دارد. در اثر این حمله، رابطه مسکو و واشنگتن پرتنش شده است.

همچنین حمله انتحاری به دو کلیسای مسیحیان قبطی در دو شهر طنطنا و اسکندریه در مصر نیز از موضوعاتی‌ست که وزرای خارجه هفت کشور صنعتی درباره آن با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله به دو کلیسای قبطی‌های مصر را به عهده گرفته است.

گروه هفت که متشکل از هفت کشور صنعتی جهان است در سال ۱۹۷۵ تشکیل شد. هدف از تشکیل این گروه در آغاز مقابله با بحران‌های اقتصادی بود.

در اجلاس لوکا وزرای خارجه کشورهای آلمان، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، کانادا و ژاپن و همینطور وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی شرکت می‌کنند.

قرار است که رکس تیلرسن، وزیر خارجه آمریکا با همتای روسی‌اش، سرگئی لاوروف ملاقات کند. یکی از موضوعات مورد بحث در اجلاس لوکا هماهنگی وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان با سیاست‌های آمریکا در قبال روسیه است.

آنجلینو آلفانو، وزیر خارجه ایتالیا برای این منظور کارگروه ویژه‌ای را تشکیل داد و از وزرای خارجه کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی و اردن و قطر دعوت کرد که در این کارگروه برای بررسی بحران سوریه و پرتنش شدن رابطه آمریکا و روسیه بعد از حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیات شرکت کنند. خبرگزاری رسمی ایتالیا گزارش داده که موضوع گفت‌وگوهای وزاری خارجه کشورهای یاد شده یافتن راه‌کارهایی برای تنش‌زدایی از رابطه مسکو و واشنگتن است.

زیگما گابریل، وزیر خارجه آلمان پیش از سفر به ایتالیا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی زد دی اف آلمان اعلام کرده بود که آلمان مخالف مداخله نظامی غرب در سوریه است.

آلمان خواهان بررسی حمله شیمیایی به خان شیخون و یافتن آمران و عاملان آن است. گابریل در گفت‌وگوی تلویزیونی یاد شده خبر داد که درباره این موضوع با سرگئی لاوروف، همتای روس خود تلفنی صحبت کرده است.

علاوه بر بحران سوریه و رابطه واشنگتن و مسکو، مقابله با گروه دولت اسلامی (داعش) در خاورمیانه نیز یکی از موضوعات مورد بحث وزاری خارجه هفت کشور صنعتی جهان در اجلاس لوکاست. در حمله انتحاری به دو کلیسای قبطی در مصر که روز یکشنبه در آستانه برگزاری اجلاس وزاری خارجه هفت کشور صنعتی جهان اتفاق افتاد، بیش از ۴۰ نفر کشته شدند. عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده که البته هنوز به تصویب پارلمان مصر نرسیده است.

علاوه بر این تقویت نهادها و سازمان‌های دولتی در لیبی برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان از آفریقا به اروپا از راه دریای مدیترانه نیز در اجلاس لوکا به بحث گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.