ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست نوری‌زاد از آيت‌الله خامنه‌ای

<p>محمد نوری&zwnj;زاد، نويسنده و فيلم&zwnj;ساز که به تازگی از زندان آزاد شده از رهبر جمهوری اسلامی ايران خواسته تا هر روز حبس انفرادی، معادل ۱۰ روز محاسبه شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>نوری&zwnj;زاد در وب&zwnj;سايت شخصی&zwnj;اش نوشته است:&zwnj; &laquo;تقاضای من از رهبرشريف&zwnj;مان در وهله نخست آزادی همه زندانيان بعد از انتخابات است. اگر اين درخواست ناشدنی است، ناگزير دست به دامان ترميم همان حقوق ناديده گرفته شده می&zwnj;برم. اين که حضرت ايشان در فرمانی دستور فرمايند تا تحمل يک روز زندان انفرادی، حداقل معادل ده روز محاسبه شود.&raquo;</p> <p><br /> وی افزوده:&zwnj;&laquo;يکی از تلخ&zwnj;ترين ساعت&zwnj;ها و حتی ثانيه&zwnj;های زندان، لحظه&zwnj;ها و روزهای انفرادی است.&raquo;</p> <p><br /> نوری&zwnj;زاد، سلول انفرادی را اين&zwnj;گونه توصيف کرده است: &laquo;در يک فضای تنگ و ارعابی، بلاتکليفی عذاب&zwnj;آور، اضطرابی گسترده، نگرانی وسيع، آشوبی درهم پيچيده ، تلخ&zwnj;کامی آشوبنده، ترسی فراگير، اميدی که به سستی تار مو گراييده، بی&zwnj;خبری و بی&zwnj;کسی و بی&zwnj;پناهی روح&zwnj;خراش، حالت&zwnj;ها و وضعيت&zwnj;های آميخته به نفرت و ترس و آيند&zwnj;ه&zwnj;ای که به دره ای از بيچارگی درافتاده است.&raquo;</p> <p><br /> اين نويسنده و فيلم&zwnj;ساز از سلول انفرادی به عنوان &laquo;شکنجه&raquo; نام برده که باعث &laquo;فرسايش&raquo; زندانی می&zwnj;شود.</p> <p><br /> وی افزوده: &laquo;يکی از حقوقی که از زندانيان سياسی، به ناجوانمردانه&zwnj;ترين شکل زير پا نهاده می&zwnj;شود، محاسبه يکسان سلول انفرادی با بند عمومی است.&raquo;</p> <p><br /> محمد نوری&zwnj;زاد ابراز اميدواری کرده که اگر يک روز حبس انفرادی معادل ۱۰ روز محاسبه شود، بسياری از &laquo;جوانان و زندانيان اين روزهای عرصه سياست&raquo;، آزاد خواهند شد.</p> <blockquote> <p>نوری&zwnj;زاد: يکی از حقوقی که از زندانيان سياسی، به ناجوانمردانه&zwnj;ترين شکل زير پا نهاده می&zwnj;شود، محاسبه يکسان سلول انفرادی با بند عمومی است</p> </blockquote> <p>نوری&zwnj;زاد ادامه داده :&laquo;رهبر ما خود طعم زندان و تبعيد را چشيده&zwnj;اند و از هول و هراس انفرادی خبر دارند.&raquo;</p> <p><br /> آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، در زمان حکومت محمدرضا پهلوی، آخرين پادشاه ايران به دليل فعاليت&zwnj; و سخنرانی عليه حکومت به زندان افتاد.</p> <p><br /> اين نويسنده ادامه داده: &laquo;من هرچه در توان داشتم، از همان درون زندان، دراين خصوص گفتم و نوشتم. شخصاً به دادستان تهران گفتم اگر خود شما يا يکی از قضات صاحب رأی شما، تنها يک روز از هول و هراس زندان انفرادی را درک می&zwnj;کرديد، به محض بيرون آمدن، همان يک روز را معادل ۱۰۰ روز محاسبه می&zwnj;کرديد.&raquo;</p> <p><br /> به گفته وی &laquo;علت اين ظلم مستمر هيچ نيست الا اين که قانون گذار، مطلقاً خود به اين مهم واقف نيست.&raquo;</p> <p><br /> محمد نوری&zwnj;زاد سال گذشته به اتهام &laquo;توهين به مسئولان و تبليغ عليه نظام&raquo; در دادگاه بدوی به سه سال و نيم حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.</p> <p><br /> وی که از ۲۹ آذر ۱۳۸۸ در زندان بود، ارديبهشت سال جاری آزاد شد.</p>

محمد نوری‌زاد، نويسنده و فيلم‌ساز که به تازگی از زندان آزاد شده از رهبر جمهوری اسلامی ايران خواسته تا هر روز حبس انفرادی، معادل ۱۰ روز محاسبه شود.

نوری‌زاد در وب‌سايت شخصی‌اش نوشته است:‌ «تقاضای من از رهبرشريف‌مان در وهله نخست آزادی همه زندانيان بعد از انتخابات است. اگر اين درخواست ناشدنی است، ناگزير دست به دامان ترميم همان حقوق ناديده گرفته شده می‌برم. اين که حضرت ايشان در فرمانی دستور فرمايند تا تحمل يک روز زندان انفرادی، حداقل معادل ده روز محاسبه شود.»

وی افزوده:‌«يکی از تلخ‌ترين ساعت‌ها و حتی ثانيه‌های زندان، لحظه‌ها و روزهای انفرادی است.»

نوری‌زاد، سلول انفرادی را اين‌گونه توصيف کرده است: «در يک فضای تنگ و ارعابی، بلاتکليفی عذاب‌آور، اضطرابی گسترده، نگرانی وسيع، آشوبی درهم پيچيده ، تلخ‌کامی آشوبنده، ترسی فراگير، اميدی که به سستی تار مو گراييده، بی‌خبری و بی‌کسی و بی‌پناهی روح‌خراش، حالت‌ها و وضعيت‌های آميخته به نفرت و ترس و آيند‌ه‌ای که به دره ای از بيچارگی درافتاده است.»

اين نويسنده و فيلم‌ساز از سلول انفرادی به عنوان «شکنجه» نام برده که باعث «فرسايش» زندانی می‌شود.

وی افزوده: «يکی از حقوقی که از زندانيان سياسی، به ناجوانمردانه‌ترين شکل زير پا نهاده می‌شود، محاسبه يکسان سلول انفرادی با بند عمومی است.»

محمد نوری‌زاد ابراز اميدواری کرده که اگر يک روز حبس انفرادی معادل ۱۰ روز محاسبه شود، بسياری از «جوانان و زندانيان اين روزهای عرصه سياست»، آزاد خواهند شد.

نوری‌زاد: يکی از حقوقی که از زندانيان سياسی، به ناجوانمردانه‌ترين شکل زير پا نهاده می‌شود، محاسبه يکسان سلول انفرادی با بند عمومی است

نوری‌زاد ادامه داده :«رهبر ما خود طعم زندان و تبعيد را چشيده‌اند و از هول و هراس انفرادی خبر دارند.»

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، در زمان حکومت محمدرضا پهلوی، آخرين پادشاه ايران به دليل فعاليت‌ و سخنرانی عليه حکومت به زندان افتاد.

اين نويسنده ادامه داده: «من هرچه در توان داشتم، از همان درون زندان، دراين خصوص گفتم و نوشتم. شخصاً به دادستان تهران گفتم اگر خود شما يا يکی از قضات صاحب رأی شما، تنها يک روز از هول و هراس زندان انفرادی را درک می‌کرديد، به محض بيرون آمدن، همان يک روز را معادل ۱۰۰ روز محاسبه می‌کرديد.»

به گفته وی «علت اين ظلم مستمر هيچ نيست الا اين که قانون گذار، مطلقاً خود به اين مهم واقف نيست.»

محمد نوری‌زاد سال گذشته به اتهام «توهين به مسئولان و تبليغ عليه نظام» در دادگاه بدوی به سه سال و نيم حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

وی که از ۲۹ آذر ۱۳۸۸ در زندان بود، ارديبهشت سال جاری آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>رهبر شریف؟!!!!!!!!!</p>

  • کاربر مهمان

    <p>آقای نوری زاد! دراین سی سال کجا بودی؟ در دهه 60 و پس ازآن کجا بودی و چه میکردی؟ ..... باز هم حرفهایی میزنی که .......... ! بابک - تهران</p>

  • بی‌بصیرت

    <p> جناب نوری زاد، واژه‌ها هر یک قدر و منزلت و‌شان خود را دارند. یک نگاهی‌ به نامه‌های خودتان به این فرد فرومایه‌ای که حال شریفش میخوانید بنگرید تا یادتان بیاید به چه نتیجه‌ای رسیده بودید. چرا به این زودی فراموش می‌کنیم؟ شما که با حق گویی مثال زدنی‌ برای خود آبرویی دست و پا کرده و به بهترین وجه از خود را از صفوف اشقیا جدا کرده بودید. التماس به شیطان از پلیدی او نمیکاهد بلکه وی را جری تر و خونریز تر از پیش می‌کند. </p>