ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی در دیوان عالی کشور تائید شد

<p>کمپين بين&zwnj;المللی لغو مجازات مرگ در ايران اعلام کرد، ديوان عالی کشور حکم اعدام حبيب&zwnj;الله لطيفی زندانی سياسی کرد را تائيد و به دايره اجرای احکام فرستاده است.</p> <!--break--> <p><br /> اين کمپين با صدور بيانيه&zwnj;ای ضمن اعلام اين خبر نوشته است: &laquo;ديوان عالی کشور، به&zwnj;عنوان عالی&zwnj;ترين مقام قضايی در ايران به&zwnj;جای رسيدگی به ايرادهای شکلی، با حکم اعدام و پرونده از لحاظ ماهوی برخورد کرده و در يک اقدام شتاب&zwnj;زده حکم اعدام را مجددأ تأييد و برای اجرا به دايره اجرای احکام فرستاده است.&raquo;</p> <p><br /> بنا به گزارشات منتشر شده، خانواده لطيفی اين خبر را تائيد کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> حبيب&zwnj;الله لطيفی، دانشجوی رشته مهندسی صنايع در دانشگاه ايلام، يکم آبان&zwnj;ماه سال ۱۳۸۶ بازداشت شد. او به اتهام &laquo;اقدام عليه امنيت ملی و محاربه&raquo; به اعدام محکوم گرديد.</p> <blockquote> <p><br /> قرار بود در پنجم دی&zwnj;ماه سال ۸۸ حکم اعدام&nbsp;حبيب&zwnj;الله لطيفی اجرا شود، اما پس از اعتراض و تجمع مردم سنندج در مقابل زندان اين شهر و درخواست وکلای او، اين حکم متوقف شد</p> </blockquote> <p>حکم اعدام وی نخستين بار در تابستان سال ۱۳۸۷ اعلام گرديد که با اعتراض وکلای او برای دادگاه تجديدنظر ارسال گرديد اما در زمستان همان سال، دادگاه تجديد نظر نيز حکم اعدام را تأييد کرد اما اين حکم معوق ماند.</p> <p><br /> قرار بود در پنجم دی&zwnj;ماه سال ۸۸ حکم اعدام اين زندانی سياسی اجرا شود، اما پس از اعتراض و تجمع مردم سنندج در مقابل زندان اين شهر و درخواست وکلای او، اين حکم متوقف شد.</p> <p><br /> هم&zwnj;اکنون ۱۴ زندانی سياسی کرد به اعدام محکوم شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> تأييد حکم اعدام اين زندانی سياسی کرد در حالی صورت گرفته است که پيشتر ديده&zwnj;بان حقوق بشر با صدور اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کرده بود که شيرکو معارفی يکی ديگر از زندانيان سياسی کرد در خطر قريب&zwnj;الوقوع اعدام قرار دارد.</p> <p><br /> ديده&zwnj;بان حقوق بشر با استناد به راديو زمانه در باره اين زندانی سياسی نوشته بود: &laquo;در ۲۹ آوريل احمد سعيد شيخی، يکی از وکلای معارفی گفته بود که از قرار معلوم ديوان عالی&zwnj; حکم وی را تأييد و آن را در ۲۶ آوريل، جهت اجرا به مسئولان زندان سقز فرستاده است.&raquo;</p> <p><br /> طی روزهای گذشته اجرای احکام اعدام در ايران افزايش چشمگيری داشته است.</p> <p><br /> در يک هفته گذشته آمار اعدام&zwnj;شدگان در شهرهای مختلف ايران به بيش از ۱۸ نفر رسيد.</p> <p><br /> بر اساس گزارش منابع رسمی ايران، در ماه ژانويه سال جاری ميلادی ۸۵ مورد اعدام در ايران صورت گرفته است.</p> <p><br /> در گزارش سالانه سازمان عفو بين&zwnj;الملل که ماه گذشته منتشر گرديد، ايران بار ديگر پس از چين، بيشترين اعدام&zwnj;های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طبق آماری که &laquo;سازمان حقوق بشر ايران&raquo; در اسفندماه سال گذشته منتشر کرده است، حداقل ۵۴۶ تن در سال ۲۰۱۰ ميلادی در ايران اعدام شده&zwnj;اند که ۳۱۲ مورد توسط مقامات ايران به صورت رسمی يا غير رسمی تأييد شده است.<br /> &nbsp;</p>

کمپين بين‌المللی لغو مجازات مرگ در ايران اعلام کرد، ديوان عالی کشور حکم اعدام حبيب‌الله لطيفی زندانی سياسی کرد را تائيد و به دايره اجرای احکام فرستاده است.

اين کمپين با صدور بيانيه‌ای ضمن اعلام اين خبر نوشته است: «ديوان عالی کشور، به‌عنوان عالی‌ترين مقام قضايی در ايران به‌جای رسيدگی به ايرادهای شکلی، با حکم اعدام و پرونده از لحاظ ماهوی برخورد کرده و در يک اقدام شتاب‌زده حکم اعدام را مجددأ تأييد و برای اجرا به دايره اجرای احکام فرستاده است.»

بنا به گزارشات منتشر شده، خانواده لطيفی اين خبر را تائيد کرده‌اند.

حبيب‌الله لطيفی، دانشجوی رشته مهندسی صنايع در دانشگاه ايلام، يکم آبان‌ماه سال ۱۳۸۶ بازداشت شد. او به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی و محاربه» به اعدام محکوم گرديد.

حکم اعدام وی نخستين بار در تابستان سال ۱۳۸۷ اعلام گرديد که با اعتراض وکلای او برای دادگاه تجديدنظر ارسال گرديد اما در زمستان همان سال، دادگاه تجديد نظر نيز حکم اعدام را تأييد کرد اما اين حکم معوق ماند.

قرار بود در پنجم دی‌ماه سال ۸۸ حکم اعدام اين زندانی سياسی اجرا شود، اما پس از اعتراض و تجمع مردم سنندج در مقابل زندان اين شهر و درخواست وکلای او، اين حکم متوقف شد.

هم‌اکنون ۱۴ زندانی سياسی کرد به اعدام محکوم شده‌اند.

تأييد حکم اعدام اين زندانی سياسی کرد در حالی صورت گرفته است که پيشتر ديده‌بان حقوق بشر با صدور اطلاعيه‌ای اعلام کرده بود که شيرکو معارفی يکی ديگر از زندانيان سياسی کرد در خطر قريب‌الوقوع اعدام قرار دارد.

ديده‌بان حقوق بشر با استناد به راديو زمانه در باره اين زندانی سياسی نوشته بود: «در ۲۹ آوريل احمد سعيد شيخی، يکی از وکلای معارفی گفته بود که از قرار معلوم ديوان عالی‌ حکم وی را تأييد و آن را در ۲۶ آوريل، جهت اجرا به مسئولان زندان سقز فرستاده است.»

طی روزهای گذشته اجرای احکام اعدام در ايران افزايش چشمگيری داشته است.

در يک هفته گذشته آمار اعدام‌شدگان در شهرهای مختلف ايران به بيش از ۱۸ نفر رسيد.

بر اساس گزارش منابع رسمی ايران، در ماه ژانويه سال جاری ميلادی ۸۵ مورد اعدام در ايران صورت گرفته است.

در گزارش سالانه سازمان عفو بين‌الملل که ماه گذشته منتشر گرديد، ايران بار ديگر پس از چين، بيشترين اعدام‌های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داد.

طبق آماری که «سازمان حقوق بشر ايران» در اسفندماه سال گذشته منتشر کرده است، حداقل ۵۴۶ تن در سال ۲۰۱۰ ميلادی در ايران اعدام شده‌اند که ۳۱۲ مورد توسط مقامات ايران به صورت رسمی يا غير رسمی تأييد شده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>از خانم عبادی که جايزه صلح نوبل را برای دفاع از حقوق بشر در ج ا را گرفته انتظار ميرود فعالانه تر اقدام نمايد و همچنين اعزام نماينده حقوق بشر مصوبه سازمان ملل را پيگيری نمايند.. آخر اين جوانان چه جنايتی مرتکب شده اندکه حکم اعدام برايشان صادر شده ؟</p>