ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی داروگر تکذیب شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر تعطیلی کارخانه تولیدی داروگر را تکذیب کرده است. او گفته که این کارخانه روال عادی تولید خود را طی می‌کند و در فرصت تعطیلی‌های فروردین‌ماه برنامه به‌سازی و نوسازی خود را دنبال کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، خبر تعطیلی کارخانه تولیدی داروگر را تکذیب کرده است. او گفته که این کارخانه روال عادی تولید خود را طی می‌کند و در فرصت تعطیلی‌های فروردین‌ماه برنامه به‌سازی و نوسازی خود را دنبال کرده است.

خبرگزاری تسنیم، یکشنبه ۲۰ فروردین گزارش کرده بود که شرکت تولیدی داروگر تعطیل شده است.

بر اساس این خبر، کارگران این شرکت تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی گفته‌ بودند که پس از تعطیلات نوروزی به آن‌ها اعلام شده که برای «تسویه حساب اقدام کنند.»

رئیس شورای کارگران کارخانه داروگر گفته بود که این کارخانه به دلیل بدهی پلمپ شده است. به گفته حبیبی، از ۲۵۰۰ کارگر شاغل در داروگر تنها ۴۵۰ نفر هنوز اخراج نشده‌اند.

در پیوند با همین موضوع، یک عضو سابق انجمن شویندگان که نامش افشا نشده، بدهی این شرکت به بانک‌ها را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و گفته بود که بدهی شرکت بیشتر از دارایی‌های آن است.

روز گذشته در برخی کانال‌های تلگرامی نیز تصاویری از ساختمان دفتر مرکزی داروگر در تهران منتشر شد که گویا در ساعت پایان کار اداری این ساختمان تهیه شده بود.

اما روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نوشته که رسانه‌ها می‌خواهند به افکار عمومی القا کنند که داروگر با قدمتی چند ده ساله به دلیل مشکلات تولید تعطیل شده و کارگرانش بیکار شده‌اند و به قول این رسانه‌ها، سونامی تعطیلی کارخانه‌ها در کشور ادامه دارد.

در همین زمینه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفته: «داروگر برند بزرگ و معتبری است و هیچ مشکلی در عرصه تولید ندارد.

«محمدرضا مس فروش» گفته: پس از انتشار این خبر با وجود اینکه از نزدیک به همه مسائل کارخانه‌های استان اشراف داریم باز برای اطمینان، بررسی‌های کاملی درباره کارخانه تولیدی داروگر انجام شد؛ زیرا وظیفه قانونی ما حمایت از تولید و اشتغال در کشور است.

به گفته مس‌فروش، کارخانه داروگر به هیچ عنوان تعدیل، کاهش یا اخراج نیرو ندارد.

او دلیل انتشار این خبرها را «ایجاد فضای یاس و تردید در جامعه» و مغایر با «فرامین رهبر جمهوری اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» دانسته است.

مدیرعامل هلدینگ داروگر، بیژن اسماعیلی هم گفته که رسانه‌ها باید پیش از انتشار این خبر، درستی آن را از مدیران جویا می‌شدند.

او انتشار این خبرها را با توجه به سختی‌ها و تنگناهای بخش تولید، باعث از بین رفتن اندک رمق باقیمانده در کالبد صنعت دانسته که سبب بی‌اعتمادی عمومی در سرمایه‌گذاری صنعتی می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرده «در تلاشیم با کاهش تعطیلی‌ها و افزایش بهره‌گیری از فرصت‌ها تولید را از سر گرفته و پرتوان تر از پیش در چرخه تولید فعالیت کنیم.»

داروگر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید مواد شوینده در ایران به شمار می‌آید که حدود ۹۰ سال از عمر آن می‌گذرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.