ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کشور: همه بر سر امنیت انتخابات به عنوان «خط قرمز» توافق دارند

سخنگو و معاون امنیتی وزارت کشور گفتند با نقض کنندگان «امنیت انتخابات» در جریان انتخابات شدیدا برخورد خواهد شد.

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در نخستین روز ثبت نام نامزدان انتخاباتی ریاست‌ جمهوری گفت رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و الکترونیک حق ندارند مطلبی «علیه» نامزدهای انتخاباتی درج کنند. حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور نیز از نامزدان انتخاباتی خواست «اخلاق انتخاباتی» را رعایت کنند. این مقام امنیتی گفته است با کسانی که بخواهند «امنیت انتخابات» را به خطر بیاندازند برخورد خواهد شد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور از رسانه‌ها خواست در رابطه با انعکاس مسائل مربوط به انتخابات «مرز بین نقد و تخریب» را رعایت کنند.

او افزود نقد سازنده ایراد ندارد اما «سیاه نمایی، ارائه اطلاعات غلط، توهین، ‌افترا و هتک حرمت خلاف قانون است». سامانی در پاسخ به این سوال که دولت در رابطه با «اقدامات تخریبی اخیر برخی جناح‌ها علیه دولت» چه اقدامی انجام خواهد داد، مواد قانون مجازات اسلامی در رابطه با توهین و افترا را یادآور شد و افزود «کمیته رصد فضای مجازی» این فضا را تحت نظر دارد و موارد تخلف را به ستاد انتخابات گزارش خواهد کرد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور نیز در یک کنفرانس خبری گفت قانون و ضوابط انتخاباتی به استانداران اعلام شده است. به گزارش خبرگزاری کار ایران(ایلنا) ذوالفقاری از نامزدان انتخابات و سایر افراد خواست در جریان تبلیغات انتخاباتی و بویژه در فضای مجازی از پخش اخبار غیرموثق در باره سایر نامزدان خودداری کنند.

ذوالفقاری افزود کمیته قضایی در دادستانی ایجاد شده که با متخلفان «با قاطعیت تمام» برخورد خواهد کرد. او «امنیت انتخابات» را خط قرمز نظام دانست و افزود: «امنیت انتخابات خط قرمز همه ماست و همه کشور بر سر این موضوع اتحاد نظر دارند هر حرف و جریان‌سازی که امنیت انتخابات را هدف قرار بدهد با آن برخورد می‌شود.»

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری امروز ۲۲ فروردین  آغاز شد و تا ۲۶ فروردین ادامه دارد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز اظهار امیدواری کرده بود که همه مسئولان از جمله رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون، ‌نیروی انتظامی و قوه قضاییه ضمن حفظ «بی طرفی و مرّ قانون» برای ایجاد «نشاط سیاسی و مشارکت بالا» تلاش کنند.

پرونده ویژه زمانه در باره انتخابات:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.