ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخبار کوتاه ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

از ثبت نام مهدی خزعلی تا «اُلویت» جمنا

این خبر به روز میشود

ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که از امروز (۲۲ فروردین) آغاز شده تا ۲۶ فروردین ادامه دارد.

ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که از امروز (۲۲ فروردین) آغاز شده تا ۲۶ فروردین ادامه دارد.

مهدی خزعلی برای ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت

اخبار اعلام شده حاکی است تعداد ثبت‌نام کنندگان تا ساعت ۴ بعدازظهر از ۱۰۰ تن گذشته است.

  • از جمله ثبت‌نام کنندگان شعله حاج میرفتاحی تبریزی، دارنده دکترای حقوق قضایی از ایتالیاست. شورای نگهبان تاکنون صلاحیت هیچ زنی را تائید نکرده است. وزیر کشور امروز گفت «رجل سیاسی» شامل زنان نمی‌شود. تفسیر این عبارت را خامنه‌ای به شورای نگهبان واگذار کرده است. این شورا قرار است تا پیش از تعیین صلاحیت‌ها تفسیر خود را ارائه دهد.
  • حمیدرضا حاجی بابایی عضو شورای مرکزی جمنا در رابطه با ثبت‌نام چند تن از اصولگرایان از جمله مصطفی میرسلیم گفت: «فکر می‌کنم همه دارند به صورت هماهنگ عمل می‌کنند». او اما افزود جمنا در نظر دارد که در نهایت به یک کاندیدای واحد برسد.
  • مهدی خزعلی از فعالان سیاسی مخالف با سیاست‌های حکومت برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرد. رسانه‌های اصولگرا نوشتند: «او در نشست خبری خود به طور همزمان به حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی توهین کرد.» او فرزند ابوالقاسم خزعلی از روحانیون بنیانگذار حکومت اسلامی است. مهدی خزعلی به دلیل نظرات و فعالیت‌های سیاسی خود به ۱۰ سال زندان محکوم شد و مدتی را در زندان بسر برد.
  • «تسنیم» از ثبت‌نام قاسم شعله‌سعدی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس خبر داد.
  • محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به مناسبت آغاز ثبت‌نام در انتخابات، طی پیامی خطاب به نامزدهاي اصولگرا از آنان خواست در پروسه انتخابات به نفع «نامزد مقبول‌تر» کناره‌گیری کنند. این خبر را «تابناک» اعلام کرد. جمنا جبهه‌ای که برای وحدت بخشیدن به اصولگرایان حول یک نامزد واحد ایجاد شده قرار است از میان ۵ نامزد فعلی یکی را انتخاب کند. اغلب اصولگرایان »ابراهیم رئیسی» را آن فردی می‌دانند که می‌تواند نامزد واحد اصولگرایان باشد.
قاسم شعله‌سعدی در هنگام ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایلنا) در پایان وقت اداری امروز تعداد ثبت‌نام شدگان را بیش از ۱۰۰ تن اعلام کرد که نسبت به دوره ریاست جمهوری سال ۹۲ افزایش نشان می‌دهد. تعداد دقیق ثبت‌نام کنندگان توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

وهاب عزیزی دبیرکل «جمعیت مردمی جهادگران ایران اسلامی» و علیرضا متانی دبیرکل «حزب دفاع از ایثارگران» هر دو اصولگرا از افراد شناخته‌شده‌ای هستند که امروز ثبت نام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    چگونه میتوان نظر دستگاه حاکمه ایران را درباره انتخابات دانست ؟ آیا راس هرم قدرت آنقدر عقلانیت دارد که در وضعیت تنش زا بودن خارجی و نابسامانی اقتصادی و اجتماعی داخلی معقولانه عمل کند؟ آنچه مسلم است از حضور هر چه بیشتر مردم در انتخابات استقبال می شود تا مشروعیت بیشتری به نمایش گذاشته شود ! پس باید رقابت شدید باشد تا انگیزه مشارکت ایجاد شود .. کدام گزینه "روحانی " یا " رئیسی " مقبول دستگاه حاکمه است ؟ و چرا ؟ آیا با آمدن " رئیسی " شانس " روحانی " بعلت هراس بخش میانی جامعه و هجوم آنها به صندوق های رای بیشتر نخواهد شد .؟ تردیدی نیست که ارگان های امنیتی و جناح قدرت محور در شهرهای کوچک و روستاها انتخابات را به نفع "رئیسی " مهندسی خواهند کرد و این میتو اند آرای رئیسی را بالاببرد . اگر نتیجه آرا نزدیک به هم باشد آنوقت شورای نگهبان با حذف بعضی صندوق ها شخص مورد نظر نظام را پیروز انتخابات قلمداد خواهد کرد . یک نکته مهم اینکه با معلوم شدن میزان آرای واقعی متعلق به " رئیسی "وزن رهبری و اصولگرایان درمیان جامعه تخمین زده میشود که برای دستگاه حاکمه (بعد از پراکندگی و آشفتگی که دوران " احمدی نژاد " در صفوف اصولگرایان بوجود آورد )مهم است .