ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه پولیتزر ۲۰۱۷ برای افشاگران اوراق پاناما، منتقدان ترامپ و یک روزنامه خانوادگی

این جایزه معتبر به شبکه‌های رسانه‌ای تعلق گرفت که در افشای فرار ثروتمندان از مالیات، انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا و آلودگی هوا توسط شرکت‌های کشاورزی نقش داشتند.

جایزه معتبر پولیتزر سال ۲۰۱۷ به شبکه‌های رسانه‌ای و روزنامه‌هایی تعلق گرفت که در افشای اوراق پاناما، انتقاد از دونالد ترامپ در دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و آلودگی هوا توسط شرکت‌های کشاورزی نقش داشتند.

تصویری که «شبکه روزنامه‌نگاران تحقیقی بین‌المللی» (ICIJ) برای افشای «اوراق پاناما» برگزید

برای افشای فرار از پرداخت مالیات ثروتمندان و سیاستمداران که به «اوراق پاناما» معروف است، «شبکه روزنامه‌نگاران تحقیقی بین‌المللی» (ICIJ)، شرکت رسانه‌ای مک‌کلاچی آمریکا و روزنامه «میامی هرالد» جایزه پولیتزر را دریافت کردند. در افشای این اسناد چند روزنامه اروپایی هم نقش داشتند اما جایزه پولیتزر تنها به روزنامه‌نگاری آمریکا اهدا می‌شود.

رسوایی «اوراق پاناما» اوایل سال ۲۰۱۵ رو شد. فردی که هویت او افشا نشد انبوهی از اسناد را در اختیار این شبکه‌ها و رسانه‌ها قرار داد. با بررسی این اسناد معلوم شد که عده زیادی از ثروتمندان و سیاستمداران توسط شرکتی به نام «موساک فونسکا» در پاناما برای فرار از پرداخت مالیات یا معاملات غیرقانونی پولشویی می‌کردند.

یک جایزه دیگر پولیتزر به دو روزنامه «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» رسید. دیوید فارنتولد از «واشنگتن پست» برای گزارش‌های انتقادی‌اش از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دوران کارزار انتخاباتی این جایزه را دریافت کرد. او از جمله درباره رفتار جنسی ترامپ علیه زنان بخشی از یک گزارش ویدئویی پنهان را منتشر کرده بود.

«نیویورک تایمز» سه جایزه دریافت کرد که یکی از این جوایز مربوط به سلسله گزارش‌هایی می‌شد که درباره گسترش قدرت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در خارج از این کشور منتشر شده بود.

همچنین جایزه پولیتزر به یک روزنامه کوچک خانوادگی در ایالت آیووا تعلق گرفت. این روزنامه «استورم لیک تایمز» نام دارد و این جایزه را به‌خاطر گزارش‌هایش درباره آلودگی هوا توسط شرکت‌های کشاورزی دریافت کرد.

این روزنامه محلی در سه هزار نسخه منتشر می‌شود و مدیران آن دو برادر به نام‌های آرت و جان کولن هستند. اغلب هشت کارمند این روزنامه را اعضای خانواده این دو برادر تشکیل می‌دهند.

جوایز پولیتزر که به‌عنوان یکی از جوایز معتبر روزنامه‌نگاری محسوب می‌شود، امسال برای یک‌صدو‌یکمین بار اهدا شد.

جایزه پولیتزر  نخستین بار توسط یک روزنامه‌نگار آمریکایی به نام جوزف پولیتزر در سال ۱۹۱۷ بنیان گذاشته شد. این جایزه در مجموع  ۲۰ رشته را دربرمی گیرد  و افزون بر روزنامه‌نگاران به هنرمندان تئا‌تر و موسیقی و همچنین به شاعران و رمان‌نویسان هم تعلق می‌گیرد.

ارزش جایزه پولیتزر ۱۰ هزار دلار است و هیأت داوران آن از میان ناشران، نویسندگان و گزارش‌نویسان شناخته‌شده برگزیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.